اخبار

مراسم پیاده روی دانشجویی (تکریم روز دانشجو) با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۸

 

در مکتب الهی، انسان باید نشاط داشته باشد.

پیام اصلی روز دانشجو، استکبارستیزی است.

اجرای برنامه های متنوع برای تقویت نشاط اجتماعی دانشجویان و مقابله با آسیبهای اجتماعی

 

مراسم پیاده روی دانشجویی (تکریم روز دانشجو) با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این مراسم که قرار بود شنبه، 16 آذرماه برگزار شود ولی به علت نامساعد بودن هوا، به روز دوشنبه موکول شد، به قید قرعه به تعداد 16 نفر از دانشجویان، هدایایی اهدا شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان در این مراسم خطاب به دانشجویان گفت:«در مکتب و مرام الهی، این موضوع مهم است که انسان، نشاط داشته باشد؛ براساس تعالیم الهی، انسان نباید تسلیم خمود، غم و اندوه بشود و باید بینش خود را آنگونه قوی کند که هیچ گاه تسلیم غم و اندوه نشود».

دکتر فلاحی اصل، توضیح داد:«عوامل مختلفی برای ایجاد نشاط وجود دارد؛ مثلاً فکر کردن درست و اندیشه درست، باعث نشاط می شود».

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«درست است که در جامعه، مشکلات وجود دارد اما انسان نباید از مشکلات بترسد و تسلیم آنها بشود و همواره باید روحیه امیدواری و نشاط داشته باشد».

اجرای برنامه های متنوع برای نشاط اجتماعی دانشجویان

دکتر کوروش امرایی، مدیر مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه لرستان در این مراسم، گفت:«هدف اصلی اجرای چنین برنامه هایی، ترویج نشاط اجتماعی در سطح دانشجویان است؛ همچنین، اجرای این برنامه، یک نوع برنامه سمبلیک برای تکریم روز دانشجوست».

وی تصریح کرد:«پیام اصلی روز دانشجو، استکبارستیزی است».

دکتر امرایی، بیان کرد:«همچنین اجرای اینگونه برنامه ها برای  تقویت روحیه مبارزه و مقابله با آسیبهای اجتماعی و در راستای گسترش برنامه های تفریحی در محیطهای دانشجویی است».

مدیر مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشجویی دانشگاه لرستان، افزود:«تلاشمان این بوده است در برنامه های تفریحی و نشاط آور که در سطح دانشگاه برگزار می شوند مشارکت دانشجویان در اجرای این برنامه ها، گسترش یابد».

گفتنی است در 16 آذرماه سال 32، در اعتراضات دانشجویی به سفر ریچارد نیکسون، معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا به ایران (چند ماه پس از کودتای 28 مرداد 32) سه دانشجو به نام‌های مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی در دانشگاه تهران، به دست مزدوران رژیم وابسته و دیکتاتور پهلوی، جان خویش را از دست دادند.

 


۱۳۹۸/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰
۲۰۵۱ بازدید