اخبار

معاون استاندار در آیین افتتاح بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار لرستان: وضعیت پژوهش در استان، رو به رشد است

۱۳۹۸/۰۹/۱۷

 

آموزش پژوهش و تحقیق را باید از دوران مدرسه، شروع کرد.

وضعیت پژوهش در استان لرستان، رو به رشد است.

در شرایط تحریم، توانمندیهای دانشگاهها را باید تقویت کرد.  

قاسم ولیزاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار لرستان، در آیین افتتاح بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان لرستان و در جمع خبرنگاران، گفت:«خوشبختانه وضعیت پژوهش، فناوری نوآوری در استان لرستان، یک وضعیت رو به رشد است که نتیجه تلاش و برنامه ریزی دانشگاهها، پارک علم و فناوری استان و سایر ادارات و دستگاههای اجرایی است».

ولیزاده، توضیح داد:«برگزای چنین نمایشگاههایی نشان می دهد دانشگاهها و مراکز آموزشی کشور، دارای توانمندیها و پتانسیلهای کافی برای رفع نیازهای بخشهای مختلف جامعه هستند که تحقق این موضوع مهم، نیازمند گسترش همکاری و همگرایی بین دانشگاهها و بخشهای مختلف جامعه است».  

معاون استاندار لرستان، بیان کرد:«وقتی در شرایط تحریم هستیم باید توانمندیهای دانشگاهی و تحقیقاتی، پژوهشی داخلی ما تقویت شوند».

قاسم ولیزاده، تشریح کرد:«توجه به موضوع مهم پژوهش و تحقیق و آموزش آن، باید از سطوح و مقاطع مختلف تحصیلی در مدرسه شروع شود و در دانشگاه که مرحله بالاتر است، پژوهشها و تحقیقات براساس توجه به نیازها و مشکلات جامعه به مرحله کاربردی و عملیاتی شدن نهایی برسند».

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار لرستان، تصریح کرد:«هرچه به موضوع پژوهش و تحقیقات کاربردی، اهمیت بیشتری داده شود سریعتر و با روشهای علمی، مشکلات و چالشهای جامعه رفع می شوند».

گفتنی است در روز یکشنبه، 17 آذرماه، با حضور قاسم ولیزاده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار لرستان، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر محمودرضا شاکرمی، رئیس پارک علم و فناوری لرستان و برخی دیگر از مدیران استان، بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار استان لرستان در محل سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه لرستان افتتاح شد.

در استان لرستان، هفته پژوهش و فناوری از 16 تا 21 آذرماه، انتخاب شده است.

شعار امسال هفته پژوهش و فناوری،«پژوهش اثربخش، فناوری ارزش آفرین، رونق تولید»، انتخاب شده است.

عناوین روزهای هفته پژوهش و فناوری استان لرستان:

شنبه، 16 آذر؛ پژوهش، فناوری، مدرسه و دانشگاه.

یکشنبه، 17 آذر؛ روز پژوهش، فناوری و توسعه ملی.

دوشنبه، 18 آذر؛ گام دوم در پژوهش و فناوری.

سه‌شنبه، 19 آذر؛ وحدت حوزه و دانشگاه، پژوهش، فناوری و رونق تولید.

چهارشنبه، 20 آذر، پژوهش، فناوری و اثربخشی اجتماعی.

پنجشنبه، 21 آذر؛ پژوهش، فناوری و مشارکت ملی.

استاندار لرستان، رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان و دکتر خسرو عزیزی، جانشین رئیس ستاد است. 



 


۱۳۹۸/۰۹/۱۷ - ۰۰:۰۰
۱۶۵۵ بازدید