اخبار

توضیحات معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان درباره پروژه تقاطع غیرهم سطح ورودی دانشگاه لرستان

۱۳۹۸/۰۹/۰۴

 

مصاحبه خبرگزاری ایسنا لرستان با دکتر محمد جعفری:

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان گفت: «دانشگاه‌های پیام نور و علوم پزشکی لرستان و استانداری لرستان به تعهد خود در رابطه با پروژه تقاطع غیر هم‌سطح دانشگاه لرستان عمل کنند».

دکتر محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا لرستان، با اشاره به پروژه تقاطع غیر هم‌سطح دانشگاه لرستان اظهار کرد: «مهرماه سال گذشته قرارداد ساخت تقاطع غیر هم‌سطح را با شرکت "آباد راهان پارس" منعقد کردیم که کل پیمان به این صورت بوده که یک دوربرگردان تقاطع به سمت شهر خرم‌آباد و یک لاین آن به سمت دانشگاه باشد».

وی افزود: «با توجه به اینکه پروژه تقاطع غیر هم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان، خارج از اراضی دانشگاه است نیاز به مجوز هیئت امناء و سازمان برنامه‌و بودجه داشتیم که خارج از اراضی دانشگاه، هزینه کنیم.»

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان گفت: «براساس صورت‌جلسه‌ای که با حضور استاندار وقت و رؤسای وقت دانشگاه‌های علوم پزشکی و پیام نور انجام شد بنا بود هر کدام از دانشگاه‌های مذکور، ۲۵ درصد هزینه را تقبل کنند و همچنین استانداری لرستان نیز ۲۵ درصد اعتبار را از محل اعتبارات استانی تأمین کند و تصویب شد که طرف قرارداد ساخت این پروژه، دانشگاه لرستان باشد».

دکتر محمد جعفری ادامه داد: «سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کردیم اما در شروع کار با معارضین، تنش‌هایی داشتیم و دو تا سه ماه پروژه تعطیل شد که این مهم با ورود دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، مرتفع شد و دوباره ساخت پروژه را از محل اعتبارات دانشگاه لرستان شروع کردیم».

وی تشریح کرد: «همچنین در دو نوبت، نمایندگان مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس در سال ۹۷، دو میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتند که ۶۷ درصد آن تخصیص یافت و برای امسال نیز ۴ میلیارد تومان در نظر گرفتند که تاکنون در بودجه امسال ۱۸ درصد تخصیص داشته است و مابقی آن با توجه به منابع مالی دولت و شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، تأمین نشده است».

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان بیان کرد:«با وجود اینگونه مشکلات، پروژه ساخت تقاطع غیر هم‌سطح ورودی دانشگاه لرستان همچنان فعال است و آن را تعطیل نکردیم».

دکتر جعفری با بیان اینکه به لحاظ بارندگی سال ۹۸ و سیل فروردین، مطالعات پروژه تحت بازنگری قرار گرفت و تغییرات زیادی در آن انجام شد، گفت: «به‌عنوان مثال ابعاد پل‌های رودخانه 10 در 10 بود و الان به ابعاد ۱۶در۱۰ رسیده و این هزینه‌ها افزایش یافته در حالی‌که طبق قرارداد کل هزینه را هشت میلیارد تومان برآورد کرده بودیم؛ در حالی‌ که با افزایش سطح قیمت و میزان بازنگری در مطالعات و تغییرات در پروژه پیمان این پروژه به حدود ۱۶ میلیارد تومان رسیده و قطعاً تأمین این رقم برای پروژه از عهده دانشگاه لرستان، خارج است».

وی با بیان اینکه نیاز است استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و پیام نور سهم خود را پرداخت تا این پروژه به نتیجه برسد، بیان کرد: «ولی با این اوصاف پروژه تقاطع غیر هم‌سطح به خاطر نبود اعتبار تعطیل نشده است».

معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان اظهار کرد: «از محل توازن اعتبارات استان ۵ میلیارد تومان اعتبار گذاشتند که از این رقم تنها ۲۰ درصد معادل یک میلیارد تومان تخصیص داده شده است».

منبع خبر: خبرگزاری ایسنا لرستان. 



 


۱۳۹۸/۰۹/۰۴ - ۰۰:۰۰
۲۴۹۵ بازدید