اخبار

برگزاری همایش آشنایی با فرصتهای تبادلات آکادمیک با کشور آلمان

۱۳۹۸/۰۹/۰۳

 

همایش آشنایی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با فرصتهای تبادلات آکادمیک با کشور آلمان، برگزار شد.

مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان با همکاری دفتر مبادلات آکادمیک آلمان (DAAD)، این همایش را صبح یکشنبه، 3 آذرماه در محل سالن شهید عبدالرسول شکوهی دانشگاه لرستان برگزار کرد.

دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، در این همایش، گفت:«دانشگاه لرستان، توانمندی برگزاری همایشهای گوناگون علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در راستای تقویت ارتباط بین دانش و نیازها و توانمندیهای استانی را دارد».

دکتر فیضیان، افزود:«مزیتهایی همچون داروهای گیاهی، کشاورزی، خصوصیات کم نظیر اکوسیستم لرستان، پرورش زنبور عسل و امثال اینگونه مزیتها را داراست که دانشگاه لرستان نیز گامهای مهمی در راستای تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه برداشته است».

وی تصریح کرد:«تقویت ارتباطات علمی و فرهنگی بین دانشگاههای کشور با دانشگاههای کشورهای دیگر از جمله کشور آلمان و تقویت دیپلماسی علمی بین المللی، از جمله سیاستهای مدیریتی دانشگاه لرستان است».

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«برگزاری اینگونه همایشها در راستای تقویت ارتباطات بین المللی علمی دانشگاه لرستان با سایر دانشگاههای دیگر کشورهاست».

دکتر فیضیان، بیان کرد:« دانشگاه نسل سوم و نسل چهارم یک دانشگاه تقاضامحور در جهت ارائه راهکارهای علمی برای رفع مشکلات استانی و منطقه ای است».

بسترسازی مناسب در دانشگاه لرستان

 دکتر احمد اسماعیلی، مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان در این همایش گفت:«برگزاری اینگونه همایشها در راستای تقویت ارتباطات بین المللی علمی است و جای خوشحالی است که دانشگاه لرستان در این مسیر گام برداشته است».

دکتر اسماعیلی، تشریح کرد:«خوشبختانه، بسترسازی مناسبی در جهت تقویت ارتباطات علمی بین المللی در دانشگاه لرستان صورت گرفته است».

توضیح ویژگیهای نظام آموزش عالی کشور آلمان

در این همایش، دکتر احمد کشاورزی، مسئول دفتر تبادلات آکادمیک آلمان DAAD)  ) در ایران، درباره مؤسسه DAAD ، ویژگیهای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور آلمان، نحوه اعطای بورسیه، تبادل دانشجو بین ایران و آلمان و موضوعات مشابه، توضیحاتی ارائه کرد.

همایش مذکور با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان برگزار شد.  

دکتر داریوش یاراحمدی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان نیز در این همایش شرکت کرد.

محورهای همایش:

_ معرفی سازمان تبادلات آکادمیک آلمان.

_ معرفی نظام دانشگاهی و پژوهشی در کشور آلمان.

_ فرصتهای مطالعاتی و تحصیلی در کشور آلمان.

_ شرایط اخذ بورسیه های فردی از DAAD.

_ شرایط پشتیبانی از طرحهای مشترک بین دانشگاهی ایران و آلمان.



 


۱۳۹۸/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۰
۲۱۱۹ بازدید