اخبار

نشست پرسش و پاسخ اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی با رئیس و معاونان دانشگاه

۱۳۹۸/۰۸/۲۷

 

نشست پرسش و پاسخ اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان با رئیس و معاونان دانشگاه، برگزار شد.

در ابتدای این نشست، دکتر جهانشیر شاکرمی، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، گفت:«قبلاً مشکل کمبود فضای کافی آموزشی داشتیم که با پیگیریهای انجام شده و در سالهای اخیر، ساختمان آزمایشگاهها و ساختمان آموزشی ویژه کلاسهای دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، ساخته شدند که یک اقدام مهم در راستای رفع کمبود فضای آموزشی بوده است».

دکتر شاکرمی، تشریح کرد:«قبلاً در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، گلخانه نداشتیم که با اقدامات انجام شده، تعداد 10 گلخانه در این دانشکده ایجاد شد».

وی توضیح داد:«وضعیت آب دانشکده، یک وضعیت بسیار نامطلوب بود؛ دو موتور چاه آب که دائم روشن بودند و کار میکردند نمیتوانستند نیاز دانشکده را رفع کنند؛ زیرا منبع آب و لوله های آب، خرابیهایی داشتند که در این مدت، توانستیم آنها را تعمیر کنیم».

دکتر جهانشیر شاکرمی، ادامه داد:«چاه شماره 3 دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی با عمق 240 متر، تجهیز شد و خوشبختانه در عمق 70 متری به آب رسیدیم و مشکل آب دانشکده، تا حدود زیادی رفع شده است».  

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، توضیح داد:«تعداد هشت واحد مسکونی داخل دانشکده که بدون استفاده بودند با اقدامات انجام شده، به آزمایشگاه و مهمانسرا تبدیل شدند و این هم از جمله اقدامات انجام شده بوده است».

دکتر شاکرمی، ایجاد مرکز تحقیقات بلوط و راه اندازی پژوهشکده زنبور عسل در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان را از دیگر اقدامات مهم انجام شده دانست.

وی تشریح کرد:«مزرعه پرورش مرغ بومی ایجاد و آزمایشگاه هیدرولیک دانشکده نیز با اعتبار یک میلیارد تومان، تجهیز شد و الان یک آزمایشگاه خوب و مجهز است که دانشجویان از این آزمایشگاه مجهز استفاده می کنند».

دکتر جهانشیر شاکرمی، افزود:«همچنین، مزارع تحقیقاتی دانشکده، محصور شدند تا دانشجویان بتوانند راحت تر و بهتر از این مزارع تحقیقاتی، استفاده کنند».

وی، برخی مشکلات دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان از جمله کمبود نیروی انسانی متخصص کافی برای آزمایشگاهها را نیز بیان کرد. 

از انتقادات سازنده استقبال می کنیم

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در ادامه این نشست، ضمن شادباش ایام میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، از همه اعضای هیئت علمی، کارکنان و مدیران دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان (از زمان تأسیس این دانشکده تاکنون) که با تلاشهای خود توانسته اند دانشکده کشاورزی را به وضعیت فعلی، ارتقاء بدهند، تقدیر و سپاسگزاری کرد.  

دکتر عزیزی، گفت:«درست است که ما هنوز تا رسیدن به ایده آلها، فاصله هایی داریم اما همه تلاش تیم مدیریتی دانشگاه لرستان این بوده است که در راستای رفع و کاهش کمبود سرانه فضای آموزشی و تجهیزات، گام بردارد و خوشبختانه در سالهای اخیر، اقدامات زیرساختی خوبی در این راستا انجام شده است».

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«تیم مدیریتی دانشگاه لرستان از هرگونه انتقاد سازنده استقبال میکند و همه باید براساس استفاده از دیدگاههای متنوع و خرد جمعی، مشکلات و چالشها را رفع کنیم».

وی افزود:«ما هیچ گاه ادعا نکرده ایم همه تصمیمات تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، کاملاً صحیح و بدون نقص و ایراد هستند و همیشه از برگزاری اینگونه نشستها برای شنیدن نقطه نظرات و انتقادات سازنده استقبال کرده ایم تا بتوانیم نقصها و ایرادات را رفع کنیم».

دکتر عزیزی، تصریح کرد:«نشستهای پرسش و پاسخ، یک فضای مثبت برای شنیدن دیدگاهها و نقطه نظرات همکاران دانشگاهی است».

گفتنی است اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، دیدگاهها و نقطه نظرات خود درباره موضوعات و مشکلات کاری و صنفی بیان کردند و رئیس دانشگاه لرستان به پرسشها، پاسخ داد.

همچنین، در این نشست، دکتر محمد جعفری (معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه لرستان)، دکتر احسان رشیدیان (معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی) و دکتر محمد فیضیان (معاون پژوهش و فناوری) حضور داشتند و هر کدام متناسب با حوزه کاری خویش، به پرسشهای حاضران، پاسخ دادند.

نشست مذکور، صبح روز دوشنبه، 27 آبان ماه در محل سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، برگزاری نشستهای پرسش و پاسخ با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان است.  



 


۱۳۹۸/۰۸/۲۷ - ۰۰:۰۰
۳۰۵۸ بازدید