اخبار

برگزاری کرسی نظریه پردازی ترویجی با عنوان بررسی معاد عرفانی مولوی

۱۳۹۸/۰۸/۲۲

 

کرسی نظریه پردازی ترویجی با عنوان: «بررسی معاد عرفانی مولوی»، برگزار شد.

این کرسی، روز چهارشنبه، 22 آبان ماه، با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان، در محل سالن شهید «امامعلی رَشوند» دانشگاه لرستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عابدین درویش پور، ارائه دهنده بود و حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل و دکتر ریحانه مرادی پور، داوری این کرسی را برعهده داشتند.

این کرسی ترویجی با حضور دکتر داریوش یاراحمدی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، برگزار شد.

دکتر یاراحمدی، توضیح داد:«برگزاری اینگونه کرسیهای نظریه پردازی ترویجی، از جمله اقدامات مهم برای کمک به تقویت روشهای آموزشی است».

وی افزود:«دانشجویان باید در این کرسیها مشارکت داشته باشند تا فضای نقد علمی و تبادل دیدگاه، تقویت شود».

برگزاری کرسی ترویجی با حضور و استقبال دانشجویان همراه بود و دانشجویان نقطه نظرات خود را درباره مبحث ارائه شده، مطرح کردند.

مسئول برگزاری کرسی‌ها در دانشگاه لرستان (حوزه علوم انسانی و معارف اسلامی)، دکتر مهرداد امیری و دبیر کرسی، دکتر «شهرام رهنما حسنوند» است.

مباحثی همچون نوع نگاه عرفانی مولوی به معاد (نگاه تحول درونی انسان که مقدمه تحول بیرونی است)، رهایی از وابستگیهای دنیوی از منظر مولوی برای ایجاد تحول درونی، توضیح مفهوم عالم مثالی از نگاه مولوی، امکان معاد و اثبات معاد از نگاه مولوی براساس تشبیه و تمثیل و ... در این کرسی مورد بحث و تبادل دیدگاه قرار گرفت.

گفتنی است از مهرماه امسال، کرسی های «نظریه پردازی، نقد و مناظره»، در دانشگاه لرستان برگزار شده اند.  

دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های «نظریه پردازی، نقد و مناظره»، وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این دبیرخانه در برگزاری کارگاهها و نشستها در جهت تشکیل انواع کرسی های تخصصی و ترویجی، فعالیت می کند.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، برتقویت هرچه بیشتر «کرسی های نظریه پردازی،نقد و مناظره»، تأکید کرده است.  

براساس برنامه ریزیهای انجام شده، کرسی های نظریه پردازی تخصصی یا ترویجی، با موضوعات ذیل علوم انسانی و معارف اسلامی، برگزار می شوند.

 




۱۳۹۸/۰۸/۲۲ - ۰۰:۰۰
۲۷۲۴ بازدید