اخبار

نشست هم اندیشی اساتید لرستان با موضوع مفهوم شناسی استکبار

۱۳۹۸/۰۸/۱۲

 

نشست هم اندیشی اساتید لرستان با موضوع: «مفهوم شناسی استکبار»، در دانشگاه لرستان برگزار شد.

روز یکشنبه، 12 آبان ماه و در آستانه یوم الله 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، با حضور دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان لرستان، سردار مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، معاونان دانشگاه لرستان، رؤسای دانشکده ها و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاههای استان، نشست هم اندیشی با موضوع: «مفهوم شناسی استکبار»، توسط سازمان بسیج اساتید استان لرستان برگزار شد.

در این نشست، رئیس دانشگاه لرستان، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان و مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان بر حضور گسترده همه اقشار مردم، به ویژه دانشگاهیان استان لرستان در راهپیمایی باشکوه یوم الله 13 آبان، تأکید کردند.

در این نشست که در محل سالن جلسات دانشجوی شهید، سیدسعید میربهرسی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد، مباحث ذیل مطرح شد:

_ رژیم پهلوی و شاه نوکر آمریکا بود و بعد از سقوط شاه، آمریکاییها حاضر نشدند حتی نوکر خود را به کشورشان راه بدهند.

_ استکبار جهانی با همه روشهای ناجوانمردانه از 40 سال پیش تاکنون علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اقدام کرده است ولی هیچ گاه موفق نشده است و در آینده هم موفق نخواهد شد.

_ نشانه های اُفول قدرت آمریکا را شاهد هستیم؛ آمریکا مثل گذشته، ابرقدرت یکه تاز جهان نیست و به ویژه در منطقه خاورمیانه شاهد اقتدار و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

_ حکومت آمریکا یک حکومت ضد آزادی، ضد مردم و ضد استقلال ملتهاست و نمی خواهد ملتها مستقل باشند.

_ استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی از مهم ترین دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

_ به برکت وقوع انقلاب اسلامی و رهبری حضرت امام (ره) و راهبری مقام معظم رهبری، کشور ایران از یک کشور وابسته در دوران قبل از انقلاب به یک کشور مستقل تبدیل شده است که خودش برای خودش تصمیم گیری می کند و این یعنی عزت، اقتدار و استقلال.

_ باید بیش از پیش دوره های بصیرت افزایی در سطح دانشگاهها و حوزه های علمیه تقویت شوند.

_  مبارزه با استکبار، یک آموزه دینی است که ریشه در قرآن کریم و احادیث و روایات دارد؛ مفهوم استکبار و مستکبر، بارها در قرآن کریم، به کار رفته است.

هیچ گاه نباید به حکومت آمریکا اعتماد کرد؛ آمریکا حتی توانایی دفاع از شرکای خود در منطقه خاورمیانه را ندارد.

_ به روزهای پایانی قدرت استکبار جهانی نزدیک می شویم.

_ ملت ایران اسلامی همیشه در صحنه های مختلف تحت هدایت و راهبری ولایت فقیه، حضور اثرگذار و حماسی داشته است و باید اتحاد، انسجام و وحدت ملی را بیش از پیش، تقویت کرد.

گفتنی است در این نشست، اعضای هیئت علمی حاضر در نشست، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را درباره مفهوم شناسی استکبار، بیان کردند.

13 آبان ماه هر سال، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است.

تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در سال 43 به ترکیه توسط رژیم ستم شاهی، شهادت دانش آموزان و دانشجویان توسط مزدوران رژیم دیکتاتوری ستم شاهی در سال 57 در محل دانشگاه تهران (روز دانش آموز) و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 توسط دانشجویان، سه رویداد مهم چنین روزی (13 آبان)، در تاریخ معاصر ایران هستند.




۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۰:۰۰
۲۲۷۹ بازدید