اخبار

چراغ راه مبارزه با استکبار جهانی، خاموش شدنی نیست

۱۳۹۸/۰۸/۱۱

 

13 آبان ماه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» است.

تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در سال 43 به ترکیه توسط رژیم ستم شاهی، شهادت دانش آموزان و دانشجویان توسط مزدوران رژیم دیکتاتوری ستم شاهی در سال 57 در محل دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58 توسط دانشجویان، سه رویداد مهم چنین روزی (13 آبان)، در تاریخ معاصر ایران هستند.

  به همین مناسبت و در پاسداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله 13 آبان ماه، شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای استان لرستان، بیانیه ای صادر کرده است.

در این بیانیه تصریح شده است: «چراغ راه مبارزه با استکبار جهانی، خاموش شدنی نیست و ملت فهیم و بزرگ ایران اسلامی، مقتدرانه، پای انقلاب ایستاده و جانفشانی کرده اند».

گفتنی است، راهمپیمایی باشکوه «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»، در روز دوشنبه، 13 آبان ماه از ساعت 9 صبح از محل میدان شهدا خرم آباد، شروع می شود.  

متن کامل بیانیه شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای استان لرستان، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سیزدهم آبان ماه، سالروز شهادت جمع کثیری از دانشجویان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام و برملاشدن سیاستها و نیرنگهای استکبار جهانی علیه ایران اسلامی است که خاطره دلاوری و ایثارگریها را برای ملت جان بر کف ایران، دوباره زنده میکند.

سیزدهم آبان ماه به همه مستضعفان آموخت که میتوانند چپاولگران را به زباله دان تاریخ بسپارند؛ میتوانند هویت خود را با نفی قدرتهای استعماری تعریف کنند و در یک کلام با به ارمغان آوردن غروری مقدس و حماسه آفرین به آنها، که دیوار ظلم و ستم، شکستنی است.

سیزدهم آبان در حافظه تاریخی ملت غیور ایران همواره با استکبارستیزی و دشمنی با این ترورویست بالذات یعنی آمریکای جهانخوار، همراه بوده است.

مردم خداجوی ایران اسلامی با اقتداء به امام حسین (ع) به رخ جهانیان کشانده اند: «هیهات من الذله»؛ حاشا که زیر یوغ استکبار جهانی و نوچه های لااُبالی آن در منطقه و جهان برویم.

ما دانشگاهیان، با گرامیداشت این روز بزرگ به جهانیان اعلام میداریم که نسل سوم انقلاب یعنی فرزندان همان کسانی که دیروز، آن حماسه بزرگ را آفریدند با پیروی از رهبری حکیم و فرزانه خود ذره ای از آرمانهای انقلاب و در رأس آنها استکبارستیزی و استقلال طلبی، کوتاه نیامده و نمی آییم و با برگزیدن مطالبات رهبری به عنوان نقشه راه حرکت در مسیر نیل به حکومت جهانی مهدی (عج)، به مبارزه همه جانبه با ظلم و ظالم در سراسر دنیا ادامه میدهیم و با پیروی از آیه شریفه: «واعتصموا بحَبل الله جمیعاً و لاتفرقوا»، تحت فرمان مقام معظم رهبری، همچنان برادرانه در کنار هم می مانیم و همواره با وحدت کامل با اقتداء به ولایت، به مسیر رشد و اعتلای کشور ادامه خواهیم داد.

واضح است که چراغ راه مبارزه با استکبار، شناخت از شرایط فعلی کشور و انجام وظایف در لحظه های مورد نیاز و اتحاد ملت ایران با پیروی از آرمانهای امام (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری است که تا روز رستاخیر، پُر نور باقی خواهد ماند؛ چراغ راهی که خاموش شدنی نیست و تا روزی که استکبار و مستکبر است نورانیت و حرارت خود را برای به آتش کشیدن دامان این شیاطین، روشن نگه خواهد داشت.

در پایان، درخواست دانشگاهیان از مسئولان، این است که با همکاری تمام و با همدلی، همه دلسوزان، برای رفع مشکلات به پا خیزند و با عزت، جایگاه واقعی ملت فهیم ایران اسلامی را در عرصه های علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی به ارمغان آورند؛ هرچند این اقدام، قطره ای ناچیز از دریای عظمت، شکوه و بزرگی ملت ایران را که مقتدرانه پای این انقلاب ایستاده و جانفشانی کرده اند، جبران خواهد کرد و این جمله را خطاب به دشمنان ایران اسلامی میگوییم که: اگر خطایی از شما در منطقه سر بزند که کوچکترین منافع جمهوری اسلامی ایران را تهدید کند شما نیز طعم پاسخ سخت و خشن جمهوری اسلامی ایران را خواهید چشید.

شورای هماهنگی معاونین فرهنگی و اجتماعی دانشگاههای استان لرستان    



 


۱۳۹۸/۰۸/۱۱ - ۰۰:۰۰
۱۷۸۹ بازدید