اخبار

شروع کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران با سخنرانی رئیس دانشگاه لرستان/ لرستان قطب پرورش ماهیان کشور

۱۳۹۸/۰۸/۰۸

 

هفتمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران با سخنرانی دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان آغاز شد.

صبح روز چهارشنبه، 8 آبان ماه، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در آیین افتتاح هفتیمن کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران که در محل سالن اجتماعات دانشجوی شهید، علیرضا فرجی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت:«12 درصد منابع آبی کشور در استان وجود دارد؛ در این استان تعداد 8000 دهنه چشمه، 29 رودخانه دائمی و ظرفیتهای متعددی در حوزه پرورش ماهیان و آبزیان وجود دارد».

دکتر عزیزی، تشریح کرد:«برگزاری اینگونه کنفرانسهای علمی، از جمله عواملی است که باعث تقویت ارتباط بین دانشگاه لرستان و بخشهای خصوصی و اجرایی استان می شود؛ دانشگاه جامعه محور، یک دانشگاه اثرگذار برای رفع مشکلات و چالشهای استانی است».

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد:«سالانه 28 هزار تن ماهی در لرستان تولید می شود؛ در این بخش برای تعداد 14 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان لرستان اشتغالزایی شده است».

رئیس دانشگاه لرستان اظهار کرد:«لرستان قطب پرورش ماهی کشور است؛ از این روست که رشته شیلات و محیط زیست را در دانشگاه لرستان ایجاد کرده ایم».

دکتر خسرو عزیزی، توضیح داد:«برگزاری کنفرانسهای علمی و تحقیقاتی کاربردی از جمله راهکارهای مهم علمی و عملیاتی برای تقویت ارتباط بین محققان و پژوهشگران دانشگاهی با جامعه است تا بتوان مشکلات را کاهش داد؛ برگزاری اینگونه کنفرانسهای علمی در راستای تبادل تجربیات و  ارائه یافته های علمی متخصصان است».

گفتنی است این کنفرانس ملی با همکاری دانشگاه لرستان و انجمن ماهی شناسی ایران با ارسال 250 مقاله از سراسر کشور در حال برگزاری است.

  



۱۳۹۸/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰
۲۰۹۲ بازدید