اخبار

سرمایه‌گذاری در بورس باعث افزایش شفافیت در اقتصاد می‌شود

۱۳۹۸/۰۸/۰۴

 

 

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس گفت:«سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه (بورس) باعث افزایش شفافیت در اقتصاد می‌شود».

دکتر یاسر فلاح، در سمینار آموزشی قابلیتهای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه (بورس) که به میزبانی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد:«سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه (بورس) یک سرمایه‌گذاری مولد است که هم شفافیت مالی و هم نظارت و پاسخگویی مالی را در اقتصاد کشور افزایش می‌دهد».

دکتر فلاح در این سمینار که صبح روز سه‌شنبه، 30 مهرماه در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان و با حضور دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار شد، افزود:«سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه (بورس) باعث کسب اعتماد عمومی در جامعه برای شرکتها می‌شود».

وی اظهار داشت:«استفاده از معافیتها و مشوقهای مالیاتی از جمله مزایای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه (بورس) است».

مدیرعامل شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس، توضیح داد:«در سطح استان لرستان، تعداد 4 کارگزاری بورس وجود دارد ولی متأسفانه در استان لرستان، بورس منطقه‌ای نداریم».

دکتر یاسر فلاح، تشریح کرد:«وقتی در اقتصاد، نرخ تورم بالا می‌رود این تصور در بخشی از جامعه ایجاد می‌شود که سرمایه‌گذاریهای به سمت بخشهای غیرمولد جامعه برود در حالی که سرمایه‌گذاری در بورس اگر همراه آموزشهای کافی باشد بی‌تردید بازدهی به مراتب بالاتری خواهد داشت».

وی تصریح کرد:«سرمایه‌گذاری موفق در بازار سرمایه (بورس) نیازمند تقویت سواد مالی و ارتقای دانش مالی در جامعه است».

دکتر فلاح، تأکید کرد:«اگر می‌خواهیم اقتصاد کشور هرچه بیشتر شفاف‌ شود باید بازار سرمایه (بورس) را تقویت کنیم».

گفتنی است شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار با همکاری دانشگاه لرستان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دانشگاه پیام نور لرستان و دانشگاه آزاد اسلامی، این سمینار آموزشی را برگزار کرد.

دانشجویان و علاقه‌مندان به بازار سرمایه (بورس)، در این سمینار آموزشی شرکت کردند.



 

 


۱۳۹۸/۰۸/۰۴ - ۰۰:۰۰
۱۳۶۲ بازدید