اخبار

حضور دانشگاه لرستان در سومین نمایشگاه دستاوردهای مدیریت سبز

۱۳۹۸/۰۷/۲۰

 

دانشگاه لرستان با ارائه دستاوردهای خود در حوزه مدیریت سبز، حضور فعالی در سومین نمایشگاه دستاوردهای مدیریت سبز دانشگاههای کشور دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری کشور در حوزه مدیریت سبز، با حضور دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و تنی چند از مسئولان، شنبه 20 مهرماه در سازمان برنامه و بودجه کشور افتتاح شد.

دکتر محمد تقی نظرپور، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر جمشید اسماعیلی، مدیرکل نظارت بر طرحهای عمرانی وزارت علوم و هیئت همراه نیز از غرفه دانشگاه لرستان بازدید کردند و به گفتگو با دکتر عبداله احتشام نیا و مهندس شهریار رضایی، متولیان غرفه دانشگاه لرستان پرداختند.

ایده دانشگاه لرستان در رابطه با توسعه باغهای میوه، ساده، ارزان و قابل اجرا همراه با صرفه جویی در مصرف آب، مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت. 

دکتر عبداله احتشام نیا، عضو شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان در گفت‌‌وگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان، گفت:«سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری کشور در حوزه مدیریت سبز از ۲۰ تا ۲۳ مهرماه ۱۳۹۸ در محل سازمان برنامه و بودجه کشور برپاست».

ناظر عالی فضای سبز دانشگاه لرستان، تشریح کرد: «این نمایشگاه به منظور نمایش دستاوردهای مدیریت سبز در دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری، تبادل تجربیات دانشگاه‌های مختلف در زمینه اقدامات اجرایی مدیریت سبز، یادآوری اهمیت توجه به پروژ‌ه‌های مدیریت سبز و نشان‌دادن ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در این زمینه، برپا شده است و دانشگاه لرستان نیز در این نمایشگاه، حضور فعالی دارد».

عضو شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان، تصریح کرد: «علاقه‌مندان این حوزه می‌توانند در روزهای ۲۰ تا ۲۳ مهرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ عصر از نمایشگاه مذکور بازدید کنند».

گفتنی است بهینه‌سازی مصرف انرژی، گسترش فضای سبز درون دانشگاهی، استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر، تقویت تلاشها برای صیانت از محیط زیست و اقلیم، گسترش پوشش گیاهی همساز با اقلیم، مدیریت آب و پساب، مدیریت پسماند و امثال این موضوعات، از جمله موضوعات مدیریت سبز در دانشگاههاست که در راستای تقویت شاخصهای «توسعه‌ پایدار»، صورت می‌گیرد.



 


۱۳۹۸/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰
۲۷۸۷ بازدید