اخبار

رئیس دانشگاه لرستان: ایجاد پژوهشکده زنبور عسل در راستای توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای لرستان است

۱۳۹۸/۰۷/۱۶

 

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در کارگاه آموزشی زنبور عسل و فرآورده های آن، گفت:«ایجاد پژوهشکده زنبور عسل، در راستای توجه به پتانسیلها و ظرفیتهای استان لرستان و تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه است».

دکتر عزیزی در این کارگاه آموزشی که روز سه شنبه، 16 مهرماه در تالار اجتماعات دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد:«دانشگاه جامعه محور، دانشگاهی است که نقش اثرگذاری در رفع مشکلات و چالشهای جامعه داشته باشد».

وی افزود:«برگزاری اینگونه کارگاههای آموزشی، از جمله اقدامات مهم برای تقویت ارتباط بین متخصصان دانشگاهی و تولیدکنندگان است تا هر دو از داشته ها و تجربیات همدیگر استفاده کرده و با یک رویکرد علمی، در جهت رفع مشکلات، گام بردارند».

رئیس دانشگاه لرستان، توضیح داد:«ایجاد مراکزی همچون مرکز تحقیقات بلوط دانشگاه لرستان یا پژوهشکده زنبور عسل دانشگاه لرستان، در راستای حمایت از اقتصاد درون زا و محیط زیست استان است».

دکتر خسرو عزیزی، بیان کرد:«استان لرستان، قطب اصلی پرورش زنبور عسل کشور است و در همین راستا و با تلاشهای صورت گرفته، توانستیم مجوز ایجاد پژوهشکده زنبور عسل و فرآورده های آن را کسب کنیم».

وی تصریح کرد:«سیاست ما این نیست که ساختار اداری و بوروکراسی جدیدی به دانشگاه لرستان، افزوده کنیم و به همین منظور، مدیریت پژوهشکده زنبوز عسل دانشگاه لرستان را نیز خود زنبورداران استان، برعهده خواهند داشت».

دکتر عزیزی، گفت:«از ایده پردازی، فعالیتهای نوآورانه و ابتکارات تحقیقاتی و پژوهشی در جهت رفع مشکلات استان، حمایت می کنیم».

رئیس دانشگاه لرستان، تشریح کرد:«خوشبختانه اقدامات خوبی در جهت تقویت ارتباط بین دانشگاه لرستان و جامعه به معنی عام آن که شامل بخشهای اجرایی، صنعت و کشاورزی می شود صورت گرفته است».

دکتر خسرو عزیزی، توضیح داد:«وقتی از مفهوم دانشگاه جامعه محور سخن می گوییم معنی اش آن است که دانشگاه باید مغز متفکر جامعه در همه زمینه ها باشد و بتواند با راهکارهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی، نسبت به شناسایی چالشهای جامعه اقدام کرده و برای رفع آنها، راهکارهای علمی و عملیاتی ارائه نماید».

گفتنی است این کارگاه آموزشی با همکاری مشترک مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، اتحادیه زنبورداران لرستان و معاونت پژوهش و فناوری دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان برگزار شد.

در این کارگاه که دکتر جهانشیر شاکرمی، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی نیز حضور داشت، محققان و متخصصانی همچون: دکتر محمدسعید مصدق از دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر احمدی، متخصص بیماریهای زنبور عسل از سازمان دامپزشکی کشور، حیدری، رئیس اتحادیه زنبورداران استان لرستان و دکتر یزدانخواه از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، به سخنرانی پرداختند.

دکتر احمد اسماعیلی، مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان را عهده دار است.




۱۳۹۸/۰۷/۱۶ - ۰۰:۰۰
۲۵۵۴ بازدید