اخبار

نشست شورای عمومی دانشکده ادبیات و علوم انسانی/ تأکید رئیس دانشگاه لرستان بر تقویت خرد جمعی و ارتقای کیفی آموزش

۱۳۹۸/۰۷/۱۵

 

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در نشست شورای عمومی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، گفت:«تشکیل چنین شوراهایی یک گام در جهت استفاده از خرد جمعی برای پیشبرد امور و رفع نقص ها و مشکلات است».

دکتر عزیزی در نشست این شورا که روز دوشنبه، 15 مهرماه در محل سالن جلسات شهید سیدسعید میربهرسی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان با حضور اعضای هیئت علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی تشکیل شد، توضیح داد:«ما از هرگونه انتقاد سازنده استقبال می کنیم و هیچ گاه هم ادعا نکرده ایم که همه تصمیماتمان، صددرصد، درست هستند».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«خوشبختانه سیاستهای وزارت علوم براساس ارتقای کیفیت آموزش است و در این راستا، اقدامات خوبی در سطح دانشگاهها از جمله دانشگاه لرستان صورت گرفته است».

دکتر خسرو عزیزی، تشریح کرد:«رویکرد کاری این است که دانشگاهها به سمت دانشگاه جامعه محور حرکت کنند که نوعی دانشگاه برون نگر است؛ در دانشگاه جامعه محور، آموزش و پژوهش در جهت رفع مشکلات و چالشهای جامعه است».

وی تصریح کرد:«از تحقیقات و پژوهشهای کاربردی، بیش از پیش، باید حمایت کرد».

دکتر عزیزی، بیان کرد:«خوشبختانه در دانشگاه لرستان نیز اقدامات خوبی از جمله خرید تجهیزات آزمایشگاهی و حمایت از تحقیقات و پژوهشهای کاربردی صورت گرفته است که باید تداوم یابد و تقویت شود».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«در سال 93 تعداد  اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان 252 نفر بود در حالی که الان به تعداد 320 نفر افزایش یافته است و به زودی به تعداد 330 نفر خواهد رسید».

وی ادامه داد:«دوره های مهارت آفرینی را باید تقویت کنیم و در این زمینه هم اقدامات خوبی صورت گرفته است».

دکتر عزیزی، اظهار داشت:«مهارت آفرینی باید در تناسب با بازار کار باشد تا دانشجو بعد از دانش آموختگی بتواند برای خودش، اشتعالزایی و کارآفرینی کند».

در این نشست که با حضور دکتر داریوش یاراحمدی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان برگزار شد، اعضای هیئت علمی حاضر در نشست، دیدگاهها و پرسشهای خود را درباره موضوعات مختلف بیان کردند و رئیس دانشگاه لرستان نیز پاسخهای لازم را ارائه کرد.

دکتر احسان رشیدیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان نیز در این نشست حضور داشت.



۱۳۹۸/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰
۲۲۹۸ بازدید