اخبار

ایجاد 16 هکتار باغ براساس توجه به اقلیم منطقه/ گفتگو با دکتر احتشام نیا

۱۳۹۸/۰۷/۱۰

 

دکتر عبداله احتشام نیا، عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، ناظر عالی فضای سبز و عضو شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان است.

وی، صبح چهارشنبه، 10 مهرماه، در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان، گفت:«با تلاش و پیگیریهای تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، تعداد 5 باغ در قالب 16 هکتار زمین،به کاشت تولیدات کشاورزی و باغداری همچون: زیتون، پسته، انگور، بادام  و گل محمدی اختصاص یافته است».

دکتر احتشام نیا، تشریح کرد:«انتخاب این گونه ها براساس توجه به اقلیم منطقه بوده است».

وی توضیح داد:«به طور حتم، ایجاد باغ به مقدار 16 هکتار آن هم در محل سایت مرکزی دانشگاه لرستان و همچنین در محل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، یک اقدام مهم زیربنایی در راستای گسترش فضای سبز، توجه به محیط زیست و توسعه تحقیقات و پژوهشهای کاربردی است».

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، افزود:«استفاده از ظرفیتهای کشاورزی و باغداری استان لرستان، یک اقدام مهم در جهت تقویت اقتصاد درون زا و تولیدی است».

وی، تصریح کرد:«استان لرستان، بسترهای فراوانی در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی و باغداری دارد که باید از این ظرفیتها براساس برنامه ریزی علمی و کارشناسی، استفاده شود».

دکتر احتشام نیا، توضیح داد:«در زمینه روش آبیاری این باغها نیز علاوه بر آبیاری قطره ای، سعی شده است با به کارگیری برخی روشهای جدید نیز، در مصرف آب، صرفه جویی شود».

عضو شورای راهبری مدیریت سبز دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«صرفه جویی در مصرف منابع انرژی از جمله آب، از جمله اهداف مدیریت سبز است».

دکتر احتشام نیا، بیان کرد:«ایجاد این باغها علاوه بر جنبه های کاربردی آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و فضای سبز، می تواند، درآمدزایی هم در درازمدت داشته باشد».

 



۱۳۹۸/۰۷/۱۰ - ۰۰:۰۰
۲۶۸۴ بازدید