اخبار

تشکیل کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه لرستان

۱۳۹۸/۰۷/۰۸

 

کرسی های «نظریه پردازی، نقد و مناظره»، در دانشگاه لرستان تشکیل می شوند.

ظهر روز دوشنبه، 8 مهرماه، با حضور دکتر علی اکبر مسگر(معاون حمایت و گفتمان سازی هیئت حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره) و دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، جلسه ای در حوزه ریاست دانشگاه لرستان تشکیل و بر ایجاد مقدمات لازم برای تشکیل کرسی های نظریه پردازی در دانشگاه لرستان (حوزه علوم انسانی)، تأکید شد.

دبیرخانه هیئت حمایت از کرسی های «نظریه پردازی، نقد و مناظره»، وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این دبیرخانه در برگزاری کارگاهها و نشستها در جهت تشکیل انواع کرسی های تخصصی و ترویجی، فعالیت می کند.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در این جلسه، برتقویت هرچه بیشتر همکاریهای مشترک علمی برای گسترش «کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره» تأکید نمود.  

وی تشریح کرد:«دانشگاه لرستان دارای محققان و پژوهشگران توانمند و کارآمدی است که باید از این ظرفیتهای علمی، بیش از پیش، در جهت اعتلا و پیشرفتهای علمی استفاده شود».  

دکتر عزیزی، افزود:«باید تلاش کنیم در راستای تثبیت کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره در دانشگاه لرستان، مرکز خلاقیت و نوآوری در حوزه علوم انسانی و در دانشگاه لرستان ایجاد شود».

در این جلسه، دکتر علی اکبر مسگر، پیشینه ای از طرح کرسی های «نظریه پردازی، نقد و مناظره»، ارائه کرد و از اهمیت موضوع نظریه پردازی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، سخن گفت.

همچنین، تصویب شد آبان ماه امسال، نشستهای هم اندیشی و کارگاههای تخصصی ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان (حوزه علوم انسانی) برگزار شوند.

کرسی های نظریه پردازی تخصصی یا ترویجی، با موضوعات ذیل علوم انسانی، تشکیل می شوند.

دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر حسین فلاحی اصل، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دکتر حاتمی کن کبود، مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه، دکتر داریوش یاراحمدی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه و دکتر مهدی ذوالفقاری، عضو هیئت علمی دانشگاه، از جمله حاضران در این جلسه بودند که نقطه نظرات و دیدگاههای خود را مطرح نمودند.



 


۱۳۹۸/۰۷/۰۸ - ۰۰:۰۰
۳۳۲۹ بازدید