اخبار

جلسه کارگروه محیط زیست، آب و کشاورزی و تأکید بر اولویت بندی چالشهای استانی و ارائه راهکارهای علمی

۱۳۹۸/۰۷/۰۳

 

در جلسه کارگروه محیط زیست، آب و کشاورزی بر ارائه راهکارهای علمی در جهت رفع چالشها و مشکلات استانی، تأکید شد.

این کارگروه که دبیر آن دکتر حسن ترابی‌پوده است زیرمجموعه شبکه ملی جامعه و دانشگاه در استان لرستان است.

ریاست شبکه ملی جامعه و دانشگاه در استان لرستان را دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان برعهده دارد.  دبیر این شبکه، دکتر سیدپیمان هاشمی است.

شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان شامل سه کارگروه می‌شود: کارگروه اقتصاد، صنعت و گردشگری، کارگروه محیط زیست، آب و کشاورزی و کارگروه فرهنگی و اجتماعی.

هر کارگروهی شامل محققان و پژوهشگران دانشگاهی است و تلاش می‌کند در حوزه کاری خود، به شناسایی و اولویت‌بندی مهم‌ترین چالشهای استان لرستان و ارائه راهکارهای عملیاتی علمی بپردازد.

هدف از شکل گیری شبکه ملی جامعه و دانشگاه، ارائه مشورتهای علمی و کاربردی در جهت رفع مشکلات و چالشهای جامعه به مدیران و تقویت ارتباط بین دانشگاه و دستگاههای اجرایی است.

جلسه کارگروه محیط زیست، آب و کشاورزی، روز چهارشنبه، 3 مهرماه در محل سالن جلسات شهید سیدسعید میربهرسی با حضور اعضا و به ریاست دکتر سیدپیمان هاشمی، تشکیل شد.

اعضای حاضر در جلسه، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را درباره موضوعات مختلف استانی همچون: تنوع زیستی، پسماند و مواد زائد، فرسایش خاک، زوال بلوط، حفاظت از مراتع و جنگلها، اجرای برنامه جامع مدیریت پسماندها، انواع منابع آلاینده آبهای استان، کمک به ترویج و تقویت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در جهت بهره برداری اقتصادی از پسماندها، ضرورت راه اندازی کارخانه تولید کود کمپوست و سایر موضوعات ذیل حوزه کاری محیط زیست، آب و کشاورزی، بیان نمودند.

گفتنی است در سالهای اخیر، تفاهم نامه‌های مشترک مختلفی بین دانشگاه لرستان و دستگاههای اجرایی استان در جهت تقویت ارتباط بین دانشگاه و دستگاههای اجرایی، منعقد شده است.


 


۱۳۹۸/۰۷/۰۳ - ۰۰:۰۰
۲۱۵۰ بازدید