اخبار

بازدید رئیس دانشگاه لرستان و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه از تعاونی رایا کشاورز زاگرس

۱۳۹۸/۰۶/۲۹

 

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان و دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، از فعالیتهای تعاونی تولیدی «رایا کشاورز زاگرس» که با مشارکت دانشجویان، راه‌اندازی شده است، بازدید کردند.

در این بازدید که عصر روز جمعه، 29 شهریورماه 98 انجام شد، دکتر احمد اسماعیلی، سرپرست مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان و امید سلیمانی، مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز حضور داشتند.

شرکت تعاونی «رایا کشاورز زاگرس»، در زمینه پرورش گیاهان دارویی، فعالیت می‌کند.

سیدمسلم موسویان، دانشجوی دکترای کشاورزی دانشگاه لرستان و جمشید منصوری کره‌ای، کارآفرین برتر لرستان و متخصص گیاهان دارویی، توضیحات لازم را به بازدیدکنندگان ارائه کردند.

تعاونی تولیدی «رایا کشاورز زاگرس»، به اداره خانه‌های فرهنگ و فعالیتهای قرآنی مدیریت امور فرهنگی دانشگاه لرستان، وابسته است.

دکتر خسرو عزیزی، در این بازدید و در گفت‌وگو با دست‌اندرکاران تعاونی «رایا کشاورز زاگرس»، قول مساعد داد تلاش خواهد کرد آزمایشگاه گیاهپزشکی این تعاونی در محل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان، ایجاد شود.

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«باید با انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، همکاریهای مشترک دانشگاه لرستان و اینگونه تعاونی‌های تولیدی را گسترش داد».

رئیس دانشگاه لرستان، تشریح کرد:«تقویت تولید ملی متناسب با ظرفیتهای هر استانی، بی‌تردید در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی و رهایی از وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی است».

دکتر عزیزی، بیان کرد:«یکی از توانمندی‌ها و ظرفیتهای استان لرستان، پرورش و تولید گیاهان دارویی است و دانشگاه لرستان، آمادگی کامل دارد از اینگونه فعالیتها حمایت کند».

وی، توضیح داد:«دانشگاه جامعه‌محور، دانشگاهی است که گامهای اثرگذاری در راستای رفع چالشها و مشکلات محلی، استانی، منطقه‌ای و ملی بردارد».

دکتر خسرو عزیزی، افزود:«تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، از فعالیتهای اقتصادی تولیدی مبتنی بر مشارکت دانشجویان حمایت می‌کند که نوعی کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان و دانشجویان و همچنین استفاده از ظرفیتهای داخلی کشور محسوب می‌شود».

 رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«حمایت از تولیدات داخلی، از متغیرها و شاخصهای مهم اقتصاد مقاومتی است».

دکتر عزیزی، بیان کرد:«وقتی دانشجو فارغ‌التحصیل می‌شود باید بتواند براساس آموزشهای عملیاتی و کاربردی که فرا گرفته، اشتغالزایی و کارآفرینی کند تا بتوانیم چالش بیکاری را به طور قابل توجهی کاهش دهیم».



 


۱۳۹۸/۰۶/۲۹ - ۰۰:۰۰
۲۶۸۹ بازدید