اخبار

رونمایی از بخشهای انگلیسی و عربی تارنمای دانشگاه لرستان با حضور رئیس گروه همکاریهای دو جانبه علمی وزارت علوم

۱۳۹۸/۰۶/۲۶

 

از بخشهای انگلیسی و عربی تارنمای دانشگاه لرستان، رونمایی شد.

با حضور دکتر حسن کلاته، رئیس گروه همکاریهای دو جانبه علمی مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از بخشهای انگلیسی و عربی تارنمای دانشگاه لرستان، رونمایی شد.

براساس برنامه ریزی تیم مدیریتی دانشگاه لرستان (گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان)، قرار است در آینده، بخش زبان فرانسه نیز به قابلیتهای تارنمای دانشگاه لرستان، افزوده شود.

در قسمت بالای تارنمای دانشگاه لرستان، بخش: International students 

ایجاد شده است که با کلیک کردن روی آن، بخش انگلیسی و عربی تارنمای دانشگاه لرستان، قابل مشاهده است.

این اقدام در راستای ارتقای بسترها و زمینه های زیرساختی بین المللی شدن دانشگاه لرستان، صورت گرفته است.

به گفته دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در حال حاضر، تعداد 53 دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان، اشتغال به تحصیل دارند.  

در همین راستا، نشست شورای هم اندیشی راهبردی گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان با حضور دکتر حسن کلاته، دکتر خسرو عزیزی، معاونان دانشگاه، رؤسای دانشکده ها و رئیس گروه همکاریهای بین المللی دانشگاه، در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد.

رئیس دانشگاه لرستان، در این نشست که صبح روز سه شنبه، 26 شهریورماه برگزار شد، تشریح کرد:«در سالهای اخیر، اقدامات خوبی برای تقویت و ارتقای شاخصهای بین المللی شدن دانشگاه صورت گرفته است».

دکتر عزیزی، تشریح کرد:«براساس سند راهبردی دانشگاه، می بایست دانشگاه لرستان در سال 98 تعداد 25 دانشجوی خارجی داشته باشد که الان تعداد 53 دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان، مشغول تحصیل هستند و این، نشان میدهد از برنامه های پیش بینی شده، جلوتر هستیم».

وی تصریح کرد:«تقویت و گسترش دیپلماسی بین المللی علمی، از اولویتهای کاری تیم مدیریتی دانشگاه لرستان است و در این راستا، تفاهم نامه های مختلف علمی، پژوهشی با دانشگاههای برخی دیگر از کشورها منعقد شده است».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«تقویت ارتباطات بین المللی دانشگاه لرستان در حوزه جهان اسلام نیز از اولویتهای مهم کاری و در حال گسترش است».

نوپا و در حال توسعه  

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین حاتمی کن کبود، رئیس گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان، در این نشست گفت:«شاهد هستیم که در سالهای اخیر، اقدامات خوبی در راستای بسط ارتباطات و تعاملات بین المللی دانشگاه لرستان صورت گرفته است و ما در این زمینه، نوپا، اما در حال توسعه هستیم».

دکتر حاتمی کن کبود، تصریح کرد:«استان لرستان دارای ظرفیتهای مختلفی است و متناسب با این ظرفیتها و توانمندیها، باید همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان را گسترش داد».

وی، تصریح کرد:«تلاش ما این است که زیرساختهای بین المللی شدن دانشگاه لرستان را ارتقاء دهیم».

تأکید بر حضور و مشارکت دانشگاهها در هنجارسازی بین المللی علم و دانش

رئیس گروه همکاریهای دو جانبه علمی وزارت علوم نیز در این نشست، گفت:«دانشگاههای کشور، بیش از پیش، باید به سمت بین المللی شدن حرکت کنند و مشارکت فعال در هنجارسازی بین المللی علم و دانش داشته باشند».

دکتر حسن کلاته، بر تقویت هرچه بیشتر تعاملات و ارتباطات بین المللی دانشگاهها از جمله دانشگاه لرستان، تأکید کرد.

وی گفت:«امروزه، تولید علم و دانش در جهان به صورت شبکه ای است و ما باید در این شبکه جهانی، حضور و مشارکت فعال و اثرگذار داشته باشیم».

دکتر کلاته، تصریح کرد:«زیرساختهای بین المللی شدن دانشگاهها را باید ارتقاء داد؛ به گونه ای که دانشگاهها دارای معاونتی به نام معاونت بین الملل باشند».

رئیس گروه همکاریهای دو جانبه علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تأکید کرد:«بین المللی شدن یک دانشگاه فقط محدود به این نباید باشد که تیم مدیریتی آن دانشگاه، نگاه بین المللی داشته باشند؛ بلکه علاوه بر تیم مدیریتی، اعضای هیئت علمی و دانشجویان آن دانشگاه هم باید نگاهشان در فعالیتهای علمی و پژوهشی، یک نگاه بین المللی باشد».  

وی از تلاشهای صورت گرفته در جهت ایجاد بخشهای انگلیسی و عربی تارنمای دانشگاه لرستان، قدردانی کرد.



 


۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۰:۰۰
۲۵۶۸ بازدید