اخبار

برگزاری نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه لرستان با سخنرانی دکتر طاهری نیا

۱۳۹۸/۰۶/۲۵

نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه لرستان را نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، با موضوع: «طنین کربلا در گوش زمان با نگاهی به نقش حضرت زینب (س)» و با سخنرانی «دکتر علی باقر طاهری نیا» برگزار کرد.

این نشست، صبح روز دوشنبه، 25 شهریور 98 در محل سالن جلسات شهید سیدسعید میربهرسی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان، برگزار شد.

دکتر علی باقر طاهری نیا، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران (رشته زبان و ادبیات عرب) و همچنین، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان است.

وی در سخنانی، تشریح کرد:«نقش مهم و اثرگذار حضرت زینب(س) این بود که براساس گفتگوها، مناظره ها و خطابه هایی که ایراد فرمودند، اجازه ندادند پیام قیام عاشورا از بین برود یا توسط اطرافیان یزید، این پیام تحریف شود».

دکتر طاهری نیا، افزود:«پیام مهم عاشورا، عزت آفرینی و پایمردی است و نقش حضرت زینب (س) در حفظ و انتقال این پیام در همان مقطع زمانی وقوع قیام، یک نقش بسیار مهم و اساسی بوده است».

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، توضیح داد:«سیاست بازان دنیاطلب، اجازه ندادند پیام واقعه مهم غدیر در همان زمان خودش، منتقل شود و اینگونه شد که در اصطلاح، غدیر در غدیر ماند ولی در زمان عاشورا، پیام عاشورا توسط حضرت زینب (س) در همان مقطع زمانی، حفظ و منتقل شد».

وی اظهار داشت:«خواص زیرک و دنیاطلب، با تاکتیکهایی همچون منع اجازه حدیث و منع وصیت، اجازه ندادند پیام مهم غدیر در همان زمان خودش به اکثریت توده مردم برسد».

دکتر طاهری نیا، تصریح کرد:«اگر حضرت زینب (س) نبود به طور حتم، پیام عاشورا و کربلا توسط یزیدیان، تحریف می شد».

وی افزود:«واقعه عاشورا و کربلا، یک واقعه معمولی در تاریخ نیست؛ بلکه در هر زمانی باید پیامهای عاشورا را مرور کرد و از آنها درس آموخت».

گفتنی است در این نشست، حجت الاسلام و المسلمین امین فاطمی نیک، معاون دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان و دکتر سعید محمدزاده، دبیر دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه لرستان، حضور داشتند.

 اعضای حاضر در این نشست نیز دیدگاههای خود را بیان نمودند.



 


۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۰۰:۰۰
۴۰۵۲ بازدید