اخبار

حضور معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی ایران در دانشگاه لرستان در جمع مدیران شرکتهای فناور

۱۳۹۸/۰۶/۲۰

 

دکتر مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران، روز چهارشنبه، 20 شهریورماه در جلسه‌ای به میزبانی حوزه ریاست دانشگاه لرستان و با حضور جمعی از مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، شرکت کرد.

حاضران در این جلسه، نقطه‌نظرات، درخواست‌ها و برخی مشکلات کاری خود را با معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در میان گذاشتند.  

حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در این جلسه، گزارش کاری خود را از تلاشهای صورت گرفته تیم مدیریتی دانشگاه لرستان در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری، ارائه کرد.

دکتر عزیزی، تشریح کرد:«ایجاد مرکز شتابدهی و کارآفرینی و مرکز رشد واحدهای فناور در دانشگاه لرستان، از جمله گامهای مهمی برای حمایت از ایده‌پردازی و خلاقیت بوده است».

وی توضیح داد:«راهکار اساسی رفع چالش بیکاری، تقویت ارتباط بین دانشگاه و جامعه است و تقویت شاخصهای اقتصاد دانش‌بنیان یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که متکی به دانش بومی است».

وی افزود:«تقویت مهارت آفرینی در دانشگاهها از جمله برنامه‌های مهمی است که در مسیر تحقق مفهوم دانشگاه جامعه‌محور است».

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«فناوری اطلاعات و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان، باید در خدمت توسعه محلی، استانی و ملی باشد».

دکتر خسرو عزیزی، بیان کرد:«دانشجو وقتی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد باید بتواند خودش کارآفرین بشود و برای خود و دیگران، اشتغالزایی کند».

دکتر عزیزی، گفت:«دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که همکاریهای خود را با سازمان فضایی ایران در راستای توسعه‌ و پیشرفت لرستان تقویت کند».

رئیس دانشگاه لرستان، اظهار کرد:«خوشبختانه تعامل خوب و سازنده‌ای در استان لرستان بین سازمان‌ها و ادارات با دانشگاه لرستان وجود دارد که البته بایستی این نوع تعاملات و ارتباطات در جهت رفع چالشهای استان، تقویت شوند و گسترش یابند».

دکتر خسرو عزیزی، توضیح داد:«یکی از موضوعات مهم در مسیر توسعه و پیشرفت، این است که از پتانسیل‌ها و ظرفیتهای علمی محققان و پژوهشگران دانشگاهی، بیشتر از گذشته، استفاده شود و دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، نقش پیشران توسعه محلی، استانی، منطقه‌ای و ملی را برعهده داشته باشند».

اقتصادفضاپایه در حال رشد است

دکتر مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران، در این جلسه گفت:«توجه به اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند هرچه بیشتر متغیرها و شاخهای اقتصاد دانش‌بنیان را تقویت کنیم؛ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران از جمله اقدامات مهم در راستای اقتصاد مقاومتی است».

دکتر براری توضیح داد:«ماهواره‌هایی که ایران ساخته است مرهون اتکای به دانش بومی و خلاقیت نیروهای داخل کشور است که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است».

وی تصریح کرد:«حمایت از ایده‌پردازان و استارتاپ‌ها را باید بیش از گذشته، تقویت کرد تا با خلاقیت و کارآفرینی، بتوانیم هم اشتغالزایی کنیم و هم مشکلات را با موفقیت رفع کنیم».

رئیس سازمان فضایی ایران، تأکید کرد:«از رسالتهای مهم دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، تقویت مهارت‌آموزی و حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان است».

دکتر مرتضی براری، افزود:«الان اقتصاد فضاپایه در حال رشد است و ما هم باید بتوانیم براساس ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نیازهای داخلی کشور، در این حوزه در مسیر پیشرفت‌های بیشتر، حرکت کنیم».

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد:«به طور مثال در زمینه کاربرد ماهواره‌ها در موضوعاتی همچون بلایای طبیعی، محیط زیست و کشاورزی، فعالیت‌های اثربخشی داشته‌ایم که خود، توجه به دانش بومی براساس نیازمندیهای داخلی کشور است».

رئیس سازمان فضایی ایران، تصریح کرد:«سازمان فضایی ایران، این آمادگی را دارد که همکاریهای علمی، پژوهشی خود را با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور، گسترش دهد تا نتیجه اینگونه همکاریهای مشترک، منجر به رفع مشکلات و چالشهای جامعه شود».

دکتر مرتضی براری، تشریح کرد:«تقویت کسب و کارهای فضاپایه، از جمله راهکارهای اثرگذار در جهت اشتغالزایی و رونق اقتصادی براساس مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است».

گفتنی است در این جلسه، درباره موضوع «گردشگری فضایی» نیز تبادل دیدگاه صورت گرفت.

دکتر محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، مهندس شهاب حیدری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان و دکتر محمودرضا شاکرمی، رئیس پارک علم و فناوری لرستان نیز در این جلسه حضور داشتند.




۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۰۰:۰۰
۲۳۶۷ بازدید