اخبار

جلسه شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای لرستان به میزبانی حوزه ریاست دانشگاه لرستان

۱۳۹۸/۰۶/۱۳

 

جلسه شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان لرستان، در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان، تشکیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، ریاست دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان لرستان را برعهده دارد.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در این جلسه که صبح روز چهارشنبه، 13 شهریورماه تشکیل شد، حضور داشت.

این جلسه با شرکت مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان لرستان و رؤسای دانشگاههای لرستان، تشکیل شد.

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، برتقویت هرچه بیشتر برنامه ریزیها برای برگزاری باشکوه مراسم معنوی اربعین حسینی با مشارکت گسترده دانشجویان، تأکید کردند.

موضوع تلاش بیشتر دانشگاهیان استان لرستان برای عملیاتی نمودن محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از دیگر موضوعات مورد تأکید در این جلسه بود.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، تصریح کرد:«باید یک قرارگاه فرهنگی ویژه دانشگاهیان استان لرستان در جهت تبیین و عملیاتی نمودن محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل شود».

وی بر لزوم تربیت مربیان ویژه در جهت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تأکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، افزود:«گفتمان سازی برای تحقق و نهادینه شدن محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، یکی از رسالتهای مهم است که باید به آن، به صورت ویژه توجه شود».

دکتر خسرو عزیزی نیز بر این نکته تأکید کرد که دانشگاهها باید از نوع دانشگاههای جامعه محور باشند و دانشگاه بتواند نقش اثرگذاری در رفع چالشها و مشکلات استانی، منطقه ای و ملی داشته باشد.

وی تشریح کرد:«استعمار در طول تاریخ به ویژه در دوران قاجار و پهلوی، مانع پیشرفت ایران شد ولی به برکت وقوع انقلاب اسلامی ایران، در حال حاضر، کشور در مسیر پرشتاب ترقی و پیشرفت در زمینه های مختلف قرار گرفت و در حوزه آموزشی و پژوهشی نیز براساس محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بایستی اقدامات مدنظر در این بیانیه، اجرا و تقویت شوند».

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد:«یکی از اقدامات در راستای تقویت شاخصهای اقتصاد مقاومتی در سطح دانشگاهها، تقویت فعالیت شرکتهای دانش بنیان است و این نکته که تحقیقات و پایان نامه های دانشجویی به سوی تقاضامحوری و رفع مشکلات جامعه بروند».

دکتر خسرو عزیزی، توضیح داد:«در حال حاضر، ایران از نظر رتبه تولید علم در رتبه 16 جهانی قرار دارد ولی در زمینه کیفیت تولید علم نیز اقدامات انجام شده برای تحقق دانشگاه جامعه محور، تقویت شود».

دکتر عزیزی، تصریح کرد:«کیفیت بخشی به تولیدات علمی، در واقع، انجام تحقیقات و پژوهشهای کاربردی دانشگاهی در راستای رفع مشکلات جامعه است».

گفتنی است در انتهای این جلسه، از سمیه سپهوند با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

وی کارشناس حوزه اسلامی دانشگاهیان استان لرستان است.

تقدیرنامه خطاب به سپهوند به پاس قدردانی از تلاشهای عملکردی وی، از طرف حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، اهداء شد.




۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰
۲۴۶۱ بازدید