اخبار

بازدید هیئت سه نفره سازمان برنامه و بودجه کشور از دانشگاه لرستان

۱۳۹۸/۰۶/۰۸

 

هیئت سه نفره‌ای از سازمان برنامه و بودجه کشور، از بخشهای مختلف دانشگاه لرستان، بازدید و با رئیس دانشگاه لرستان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

روز پنجشنبه، 7 شهریورماه 98، این هیئت سه نفره، شامل: دکتر غلامرضا گرایی‌نژاد، رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور، مهندس «حسین شفیعی»، معاون عمرانی امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور و خانم «اعظم غلامعلی مجدآبادی»، کارشناس امور آموزش عالی سازمان برنامه و بودجه کشور، از بخشهای مختلف دانشگاه لرستان، به ویژه پروژه‌های زیرساختی و عمرانی دانشگاه، بازدید کردند.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر محمد جعفری، معاون پشتیبانی و توسعه دانشگاه و سایر مدیران مالی و عمرانی دانشگاه، در این بازدید، هیئت مذکور را همراهی کرده و توضیحات لازم را درباره پروژه‌های مختلف دانشگاه لرستان، ارائه کردند.

یکی از پروژه‌هایی که مورد بازدید هیئت قرار گرفت پروژه در حال ساخت تقاطع ورودی دانشگاه لرستان بود که فاصله جاده ورود به دانشگاه لرستان از سمت خرم‌آباد را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

پس از بازدید بیش از دو ساعته از بخشهای مختلف دانشگاه، جلسه‌ای در حوزه ریاست دانشگاه لرستان تشکیل شد.

در این جلسه، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، گفت: «تلاش تیم مدیریتی دانشگاه لرستان آن بوده است که در بحث تخصیص‌ اعتبارات دانشگاه، حداکثر تخصیص‌ها، محقق شود».

وی از هیئت سه نفره تقاضا کرد در این زمینه، دانشگاه لرستان را بیش از پیش، یاری دهند تا مسیر زیرساخت‌سازی کیفی در دانشگاه لرستان، سرعت بیشتری به خود گیرد.

دکتر عزیزی، توضیح داد:«خوشبختانه با تلاشهایی که صورت گرفته است در سالهای اخیر، پروژه‌های زیرساختی و عمرانی متعددی در دانشگاه لرستان، اجرا شده‌اند تا دانشگاه لرستان بتواند از نظر شاخص توسعه فیزیکی، کمبودها را رفع کند و در این زمینه، شاخصهای خود را ارتقاء دهد».

دکتر غلامرضا گرایی‌نژاد، رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور نیز قول مساعد داد تا جایی که مقدور باشد کمک‌های لازم را به ویژه در بحث تخصیص‌های اعتباری تصویب‌شده برای دانشگاه لرستان، انجام دهد.

دکتر گرایی‌نژاد، تشریح کرد:«یکی از موضوعات مهمی که دانشگاههای کشور باید به آن توجه بیشتری کنند این است که دانشگاهها بایستی راههای تأمین منابع مالی خود را توسعه و گسترش دهند».   

وی افزود:«دانشگاههای کشور باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که اگر یک شوک یا مشکل اقتصادی در کشور ایجاد شد از نظر تأمین منابع مالی، بتوانند متکی به خود باشند تا در مواقع بحرانی، با آسیب‌ها و مشکلات احتمالی مالی، روبه‌رو نشوند».

دکتر گرایی‌نژاد، تصریح کرد:«تقویت ارتباط بین دانشگاه و صنعت و انجام پژوهشهای کاربردی و عملیاتی، می‌تواند دانشگاهها را حتی از نظر منابع مالی هم به عنوان دانشگاههایی متکی به خود، مطرح کند».

رئیس امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور، توضیح داد:«دانشگاهها باید برنامه‌های مشخص زمان بندی شده برای توسعه منابع مالی داشته باشند».

همچنین، در این جلسه، درباره پروژه‌های مختلف زیرساختی و عمرانی دانشگاه لرستان و موضوعات مرتبط با اعتبارات و تخصیص‌های بودجه‌ای این پروژه‌ها، بحث و تبادل دیدگاه صورت گرفت.




۱۳۹۸/۰۶/۰۸ - ۰۰:۰۰
۲۶۹۳ بازدید