اخبار

یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی کشور/ تقدیر از دانشجویان فعال نشریات دانشگاه لرستان در جمع برترها

۱۳۹۸/۰۶/۰۶

 

مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور (با نام تیتر 11)، برگزار و از دانشجویان فعال نشریات دانشگاه لرستان، در جمع رتبه های برتر، تقدیر شد.

در این مراسم که ظهر روز سه شنبه، 5 شهریورماه، با حضور معاونان فرهنگی و اجتماعی و  دانشجویی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر غلامرضا غفاری و دکتر کاظم صدیقی در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، از سجاد عبدالهی موسوی و محدثه اسلامی (رتبه دوم گزارش نویسی)، دانشجویان دانشگاه لرستان، با اهدای لوح تقدیر توسط معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تقدیر شد.

سجاد عبدالهی موسوی و محدثه اسلامی از نشریه دانشجویی «عینک»، توانستند رتبه دوم بخش گزارش نویسی را به دست آوردند.

همچنین، سایر دانشجویان دست اندرکار نشریات دانشجویی دانشگاه لرستان، شامل: سید مسلم موسویان در بخش مقالات علمی تخصصی کشاورزی، زهرا حیدری در بخش های گزارش نویسی و مصاحبه مطبوعاتی (اخلاق حرفه ای)، نسترن قناعتی و فاطمه دلیری در بخش مقالات مطبوعاتی (شکاف طبقاتی و نارضایتی اجتماعی )، موفق شدند در جمع برترین های مرحله پایانی داوری آثار برتر، قرار گیرند.

دانشگاه لرستان از سال 92 تاکنون، موفق شده است تعداد 32 رتبه ی برتر جشنواره های ملی و منطقه ای نشریات دانشجویی کشور را کسب کند.

از عوامل این موفقیتها می توان به برگزاری کارگاههای منظم و متعدد آموزشی توسط حوزه کاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان با حضور اساتید روزنامه نگاری برای دانشجویان، اشاره کرد.

برگزاری این دوره های آموزشی، منجر به جذب تعداد زیادی از فعالان نشریات دانشجویی دانشگاه لرستان در مطبوعات حرفه ای استانی و کشوری شده است. 

در حال حاضر، تعداد 60 عنوان نشریه دانشجویی در زمینه های علمی تخصصی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و صنفی در قالب نشریات مکتوب، مجازی و صوتی، در دانشگاه لرستان فعالیت می کنند.

جشنواره یازدهم با شعار: «آگاهی، شفافیت و مسئولیت» برگزار شد.  تعداد 28 هزار اثر در بخشهای مختلف خبر، گزارش، مصاحبه، کاریکاتور، مقاله و ... از سراسر مراکز آموزش عالی کشور به جشنواره یازدهم ارسال شدند.

منبع خبر: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان.




۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰
۲۶۵۷ بازدید