اخبار

گفتگو با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان/ تقویت تناسب رشته های تحصیلی با ظرفیتهای استان

۱۳۹۸/۰۶/۰۴

 

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، کمتر از یک ماه دیگر مراکز آموزش عالی کشور آغاز به کار می‌کنند و نسلی جدید از فرزندان ایران اسلامی در راستای علم و مهارت‌آموزی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند، به این امید که در آینده‌ای نزدیک با استفاده از ظرفیت این افراد مشکلات حوزه‌های مختلف کشور رفع شوند.

برای آگاهی از آخرین وضعیت بزرگ‌ترین دانشگاه استان مصاحبه‌ای را با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان انجام داده‌ایم.

دکتر احسان رشیدیان با اشاره به اینکه در مقطع کارشناسی 46 رشته در دانشگاه لرستان تدریس می‌شود، افزود: «علاوه بر مقطع کارشناسی در مقاطع ارشد و دکتری نیز به ترتیب 78 و 49 رشته در دانشگاه لرستان تدریس می‌شود و همین آمار نشان‌دهنده میزان فعالیت‌های این مرکز آموزش عالی در کشور است».

وی بابیان اینکه در سال جاری دو رشته تحصیلی به تعداد رشته‌های دانشگاه لرستان افزوده می‌شود، توضیح داد: «از سال 93 به بعد با توجه به طرح آمایش سرزمینی و پس از بررسی استعدادهای لرستان، رشته‌های تحصیلی مرتبط با  این ظرفیت‌ها در مقاطع مختلف در این دانشگاه راه‌اندازی شده است».

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان اظهار کرد: «در حال حاضر این مرکز آموزش عالی 310 هیئت‌علمی دارد و به‌زودی 10 نفر دیگر به این کادر اضافه می‌شود علاوه بر این با توجه به سهمیه‌ای که وزارت علوم در راستای جذب هیئت‌علمی به دانشگاه لرستان داده تا پایان امسال 20 عضو جدید به کادر آموزشی و علمی دانشگاه اضافه می‌شود».

دکتر رشیدیان با اشاره به اینکه بر اساس استاندارد به ازای هر 18 دانشجو باید یک عضو هیئت‌علمی وجود داشته باشد، افزود: «در سال 93 این میزان در دانشگاه لرستان به ازای 30 دانشجو، یک هیئت‌ علمی بود اما با توجه به تلاش‌های صورت گرفته به نرم استاندارد بسیار نزدیک شده‌ایم».

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: «با توجه به بررسی‌های انجام شده در حوزه علاقه دانشجویان و بازار کار رشته‌های تحصیلی، تعدادی از  رشته‌هایی که در این حوزه‌ها وضعیت مناسبی ندارند را  شناسایی‌ کرده‌ایم و میزان‌ پذیرش این رشته‌ها را در سال جاری به صفر خواهیم رساند».

منبع: خبرگزاری فارس لرستان، 3 شهریورماه 98.



 


۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۰:۰۰
۲۰۳۷ بازدید