اخبار

راهکارهای خنثی سازی تحریمها/ حضور رئیس دانشگاه لرستان در نشست هم اندیشی دانشگاه و دولت

۱۳۹۸/۰۴/۱۷

 

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، در نشست رؤسای دانشگاهها و مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور، شرکت کرد.

این نشست، دوشنبه 17 تیرماه 98 با موضوع: «هم‌اندیشی دانشگاه و دولت در شرایط تحریم»، و با حضور معاون اول رئیس‌جمهور (دکتر جهانگیری) و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (دکتر غلامی)، در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی (رحمانی و شریعتمداری) نیز در این نشست شرکت کردند.

در نشست رؤسای دانشگاهها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری، بر تقویت هرچه بیشتر ارتباط بین دانشگاه و صنعت تأکید شد.

همچنین، تناسب‌ بین رشته‌های دانشگاهی با نیازهای بازار کار با تکیه بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استانی و منطقه‌ای، مورد تأکید قرار گرفت.

استقبال هرچه بیشتر از مشارکت دانشگاهیان برای رفع چالشها و مشکلات جامعه، از دیگر موضوعات مورد تأکید بود.

اینکه: دانشگاه همواره باید راه‌حلهای کاربردی برای برون‌رفت از مشکلات و چالشهای مختلف، ارائه نماید.

حمایت از تولید ملی، گسترش فناوریهای مختلف در جهت کارآفرینی، گسترش مشارکت بخش خصوصی، پشتیبانی از مراکز صنعتی و تحقیقاتی داخلی، تلاش برای ارتقای کیفیت کالای ایرانی و ارائه راهکارهای علمی کاربردی برای تأمین قطعات و تجهیزات مورد نیاز در شرایط تحریم، از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

رؤسای دانشگاهها، مؤسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری، درباره موضوعات مرتبط با عبور از شرایط تحریم، به تبادل نظر با همدیگر پرداختند.

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان نیز بر تقویت همکاریهای مشترک دانشگاهها به ویژه دانشگاههای همجوار در یک منطقه، برای دور زدن قانونی تحریمها، تأکید کرد.

دانشگاهها وقتی در شرایط تحریم، برای تأمین برخی تجهیزات به ویژه تجهیزات آزمایشگاهی با مشکلاتی روبه‌رو شده‌اند می‌توانند با بسط همکاریهای مشترک، از امکانات و تجهیزات مشترک یکدیگر استفاده نمایند.

مشروح راهکارهای رئیس دانشگاه لرستان برای دورزدن قانونی تحریمها، در مصاحبه وی با خبرگزاری ایسنا (یکشنبه، 16 تیرماه) منتشر شد.



 


۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰
۲۳۸۶ بازدید