اخبار

تقویت فرهنگ خودباوری/ پیشرفتهای علمی در خدمت نیازهای کشور

۱۳۹۸/۰۴/۰۳

 

دکتر حمیدرضا زهره ای، رئیس سازمان بسیج اساتید لرستان در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«تحقق کامل مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاهیان و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب برای نسل جوان دانشجو، از جمله رسالتهای مهم بسیج اساتید است».

دکتر زهره ای، از جمله سخنرانان مراسم بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی بود که روز یکشنبه، دوم تیرماه در محل سالن اجتماعات شهید عبدالرسول شکوهی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد.

وی، بر تقویت موضوعاتی در سطح دانشگاهها تأکید کرد که از محورهای مطالبات مقام معظم رهبری از اساتید دانشگاههاست؛

از قبیل: تقویت و ترویج فرهنگ خودباوری در سطح دانشگاهها و مراکز آموزش عالی؛ گسترش اعتماد به نفس در بین دانشجویان و پرورش امید در نسل جوان دانشجو.  

همچنین، توجه به این موضوع مهم که پیشرفتهای علمی، بایستی در خدمت نیازهای کشور قرار گیرد و در همین راستا نیز، سازمان بسیج اساتید استان لرستان اقدام به ایجاد دو اندیشکده در لرستان کرده است تا دانشگاهها و مراکز آموزش عالی بتوانند نقش اثرگذاری در زمینه رفع مشکلات منطقه ای و استانی داشته باشند.

گفتنی است مراسم بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی با همکاری مشترک سازمان بسیج اساتید استان لرستان و گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان برگزار شد تا یاد و خاطره شهید مصطفی چمران، زنده نگه داشته شود.

مهمان و سخنران ویژه این مراسم، محسن پاک آیین بود که در حال حاضر، معاون بین الملل مؤسسه پژوهشی، فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری) است.

وی در گذشته، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی همچون زامبیا، ازبکستان، تایلند و جمهوری آذربایجان بوده است.

رئیس دانشگاه لرستان (دکتر خسرو عزیزی) نیز در این مراسم شرکت کرد.

در این مراسم از دکتر علی نظری، اسم برده شد که در جمع اساتید نمونه و برتر تراز انقلاب اسلامی در سطح کشوری قرار گرفته است و از وی هم مدتی پیش، تجلیل شد.

دکتر نظری عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان (گروه آموزشی زبان و ادبیات عربی) است.



 


۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰
۲۴۱۶ بازدید