اخبار

سخنرانی معاون بین الملل مؤسسه انقلاب اسلامی/ اهمیت تبیین نظریات کاربردی مقام معظم رهبری

۱۳۹۸/۰۴/۰۲

محسن پاک آیین، معاون بین الملل مؤسسه پژوهشی، فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری)، در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان گفت:«یکی از مهمترین رسالتهای ما، تبیین اندیشه های مقام معظم رهبری در قالب نظریه های کاربردی است».

وی، صبح روز یکشنبه، دوم تیرماه در مراسم بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات شهید عبدالرسول شکوهی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد، در سخنانی، تشریح کرد:«نظریات مقام معظم رهبری در سراسر جهان با استقبال روبه روست و اساتید دانشگاه نیز رسالت دارند در تبیین این نظریه ها، فعالیت و تلاش بیشتری داشته باشند».

محسن پاک آیین که قبلاً سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی همچون تایلند، زامبیا و جمهوری آذربایجان بوده است و به مناسبت گرامیداشت ایام شهادت شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، در دانشگاه لرستان حضور یافت، به توضیح برخی نظریات مقام معظم رهبری پرداخت.

از جمله اینکه:

حقوق بشر اسلامی در برابر حقوق بشر آمریکایی باید بیش از پیش، تبیین شود و آسیبها و رسواییهای بزرگ حقوق بشر آمریکایی بایستی افشا شود؛ برای مثال جنایتهایی که در زندانهای ابوغریب، گوانتانامو و امثالهم ذیل همین حقوق بشر آمریکایی صورت گرفت.

همچنین توجه به این نکته که اساساً غربیها با طرح و تقویت موضوعاتی همچون همجنس گرایی و نهضت ضدباروری، اصولاً به دنبال نابودی بشر هستند و نه دفاع از حقوق بشر؛ زیرا حقوق بشر واقعی همان حقوق بشر اسلامی است که مطابق با ذات فطرت انسان است و حقوق بشر آمریکایی، ضد و مخالف فطرت انسانی است.  

معاون بین الملل مؤسسه پژوهشی، فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری) به بیان نظریه مقام معظم رهبری درباره صلح پرداخت که صلح همراه عدالت یا «صلح عادلانه»، نام دارد.

استکبار جهانی، صلح به معنی آرام سازی مناطق بحرانی جهان را مطرح کرده است که هدف نهایی از این نظریه، آرام سازی مناطق بحرانی، مطابق میل و خواست استکبار جهانی است تا بتواند در شرایط آرام، به منافع خود برسد.

اما نظریه ای که در باب صلح، توسط مقام معظم رهبری ارائه شد و مورد استقبال نیز قرار گرفته، آن است که صلح، باید همراه عدالت باشد.

برای نمونه، صلح مدنظر مقام معظم رهبری در قضیه فلسطین یک صلح جامع عادلانه است؛ زیرا همه پرسی کامل با حضور آوارگان فلسطینی را مطرح میکند؛ اما صلحی که استکبار جهانی در قضیه فلسطین دنبال تحقق یافتن آن است صرفاً در جهت منافع رژیم صهیونیستی و بسط سلطه آمریکاست. 

محسن پاک آیین، از اهمیت این موضوع گفت که در محیط داخل کشور و خارج از کشور، وظیفه داریم اندیشه های مقام معظم رهبری را در قالب نظریه های کاربردی، تبیین نماییم.

گفتنی است مراسم بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی با همکاری مشترک سازمان بسیج اساتید استان لرستان و گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان برگزار شد تا یاد و خاطره شهید چمران، زنده نگه داشته شود.

رئیس دانشگاه لرستان (دکتر خسرو عزیزی) نیز در این مراسم شرکت کرد.

در این مراسم از دکتر علی نظری نیز اسم برده شد که در جمع اساتید نمونه و برتر تراز انقلاب اسلامی در سطح کشوری قرار گرفته است و چندی پیش از وی، تجلیل شد.

دکتر نظری عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان (گروه آموزشی زبان و ادبیات عربی) است.



 

 


۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰
۲۱۲۰ بازدید