اخبار

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: شهید چمران الگوی تعهد و تخصص

۱۳۹۸/۰۴/۰۲

 

دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان در مراسم بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که به مناسبت ایام شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید برگزار شد، گفت:«برای همه ما، شهید چمران، الگوی کامل تعهد و تخصص است».

دکتر عزیزی، در این مراسم که صبح روز یکشنبه، دوم تیرماه در محل سالن اجتماعات شهید عبدالرسول شکوهی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان و با حضور محسن پاک آیین، معاون بین الملل مؤسسه پژوهشی _ فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری) برگزار شد، تشریح کرد:«تعهد و تخصص، دو بال رشد و تعالی انسان و جامعه هستند و خصوصیات و ویژگیهای برجسته شهید چمران، تجلی واقعی تعهد و تخصص است».

وی اظهار داشت:«حضرت امام (ره) فرمودند دانشگاه مبدأ همه تحولات است و براین اساس، ما دانشگاهیان باید تلاش کنیم براساس توجه به چالشها و نیازهای جامعه و براساس چارچوبهای دینی، گامهای اثربخشی در راستای رفع مشکلات جامعه برداریم».

رئیس دانشگاه لرستان، بیان داشت:« از گسترش دیپلماسی بین المللی علمی، به ویژه گسترش همکاریهای مشترک با دانشگاههای کشورهای اسلامی استقبال میکنیم و در این راستا، تفاهم نامه های متعددی بین دانشگاه لرستان و دانشگاههای سایر کشورها از جمله کشورهای اسلامی منعقد شده است».

دکتر خسرو عزیزی افزود:«رسالت دانشگاه این است که برای رفع چالشها و مشکلات جامعه تلاش کند؛ برای مثال، در بحران سیل اخیر استان لرستان، همه دانشگاهیان استان لرستان از جمله پژوهشگران و محققان دانشگاه لرستان، اقدامات خوب علمی در راستای علت شناسی سیل و ارائه راهکارها، ارائه نمودند».

گفتنی است این مراسم با برنامه ریزی سازمان بسیج اساتید استان لرستان و دفتر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان برگزار شد.



 


۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰
۴۱۷ بازدید