اخبار

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان: دانشگاه نقش مهم هدایتگری را در جامعه برعهده دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۱

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، گفت:«نقش دانشگاه، یک نقش مهم هدایتگری در جامعه است».

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه لرستان (برنامه ضیافت اندیشه) که صبح روز شنبه، اول تیرماه در محل سالن جلسات شهید سیدسعید میربهرسی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد، در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، تشریح کرد:«اساتید دانشگاه بایستی علاوه بر نقش آموزش و انتقال مباحث علمی به دانشجویان، نقش مهم تربیتی و هدایتگری دانشجویان و افزایش آگاهیهای سیاسی را نیز ایفا نمایند که به واقع، نقش مهم هدایتگری در جامعه است».

وی، در بخش دیگری از سخنانش، ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت دکتر شهید مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، تصریح کرد:«ان شاءالله، همه بتوانیم راه شهیدان را به خوبی ادامه بدهیم و فرهنگ ایثار و شهادت، بیش از پیش، در جامعه تقویت و ترویج شود».

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، افزود:«نقش هدایتگری دانشگاه در جامعه، بایستی در راستای نهادینگی مبانی اسلامی در اجتماع باشد».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، توضیح داد:«دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه لرستان، ذیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، کارگاههای خود را که براساس هم اندیشی و گفتگوست، در سه حوزه برگزار میکند: _ سبک زندگی اسلامی.

_ اندیشه سیاسی با تأکید بر محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی.

_ اخلاق حرفه ای».

حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، تأکید کرد:«هم استاد و هم دانشجو، بایستی نقش مهم هدایتگری و معلمی در جامعه را به خوبی، ایفا نمایند».

گفتنی است در این ضیافت اندیشه، سه مدرس دانشگاهی به دانشگاه لرستان دعوت شدند تا در سه کارگاه هم اندیشی، مباحث خود را مطرح نمایند:

_ حجت الاسلام و المسلمین دکتر میرهاشمی؛

دکتر ابراهیم متقی.

دکتر حسین سروقامت.

برنامه ضیافت اندیشه (دفتر هم اندیشی اساتید) ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه است.  

دبیر دفتر هم اندیشی اساتید دانشگاه لرستان، دکتر سعید محمدزاده است.




۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۰۰:۰۰
۲۸۳۵ بازدید