اخبار

نمایشگاه دستاوردهای صنعت برق کشور/ گفتگو با رئیس دانشگاه لرستان/ دو محور توسعه: دانشگاه و صنعت

۱۳۹۸/۰۳/۳۰

یکی از برنامه های بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع نیروی برق، برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت برق کشور با تأکید بر حمایت از محصولات و تولیدات داخلی است.

این نمایشگاه همزمان با بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع نیروی برق در روزهای 29 و 30 خردادماه برپا شد.

کنفرانس، صبح چهارشنبه، 29 خردادماه در محل سالن اجتماعات شهید محمدرضا دانیالی سایت مرکزی دانشگاه لرستان و با مشارکت این دانشگاه شروع به فعالیت کرد.

سالن اجتماعات مرکزی دانشگاه لرستان که به نام شهید محمدرضا دانیالی نام گذاری شده به تازگی مسیر ساخت آن پایان یافته و دارای ظرفیت بیش از 500 نفر است.  

در مراسم افتتاح بیست و چهارمین کنفرانس بین المللی شبکه های توزیع نیروی برق، علاوه بر مدیران صنعت برق کشور، استاندار لرستان (دکتر سیدموسی خادمی) و رئیس دانشگاه لرستان (دکتر خسرو عزیزی) نیز حضور داشتند و سخنرانی کردند.

علاوه بر برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت برق کشور که غرفه هایی از صنایع برق استانهای سراسر کشور در آن حضور داشتند، کارگاهها و نشستهای تخصصی مختلفی در این کنفرانس برگزار، و مقالات متعددی نیز به این کنفرانس بین المللی ارسال شد.

دانشگاه لرستان، میزبان این کنفرانس معتبر علمی بود و هدف تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، آن است که ارتباط بین دانشگاه و صنعت از جمله صنعت برق کشور، گسترش یابد.

در دانشگاه لرستان و در چند سال اخیر، دفتر ارتباط با جامعه به سطح مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان ارتقا یافت تا اهمیت ارتباط دانشگاه و جامعه و صنعت، در سطح بالاتر مدیریتی، پیگیری و اجرایی شود.

گسترش همکاریهای مشترک علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بین دانشگاه لرستان و صنعت برق، از اهداف مهم میزبانی این کنفرانس معتبر علمی توسط دانشگاه لرستان است.

در همین رابطه، رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان، گفت:«تیم مدیریتی دانشگاه لرستان از برگزاری اینگونه کنفرانسهای معتبر علمی، حمایت می کند».

دکتر عزیزی، تشریح کرد:«دو محور اساسی برای توسعه و موتور محرکه هر جامعه ای، دانشگاه و صنعت هستند و ارتباط بین این دو، باید به صورت مستمر و متداوم، تقویت شود».

رئیس دانشگاه لرستان، اظهار داشت:«این کنفرانس میتواند باعث گسترش دانش فنی از طریق ایجاد محیطی جهت تبادل نظر علمی و فنی و ارائه آخرین یافته های پژوهشی و همچنین مشارکت محققان در پیشرفت و توسعه صنعت برق کشور شود».

دکتر خسرو عزیزی، توضیح داد:«برگزاری چنین کنفرانسی در دانشگاه لرستان، علاوه بر معرفی دستاوردهای صنعت برق کشور، مصداق بارز ارتباط دانشگاه با صنعت است و باعث هم افزایی و همگرایی بین ظرفیتهای پژوهشی دانشگاهها و نیازها و چالشهای پیشروی صنعت برق کشور می شود».

وی اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزیها و همت خوبی که مدیریت برق استان لرستان در برگزاری این کنفرانس معتبر علمی داشته است، ارتباط بین دانشگاه لرستان و صنعت برق استان گسترش یابد و این ارتباط، باعث افزایش بهره وری و به روز نمودن بسیاری از فناوریهای صنعت برق شود.

گفتنی است در این کنفرانس، مدیران برق استانهای سراسر کشور شرکت کردند و در نشستها و کارگاههای تخصصی متعددی که برگزار شد، تبادل تجربیات صورت گرفت.

همچنین در این کنفرانس بین المللی، ظرفیتها و پتانسیلهای گردشگری استان لرستان نیز به مهمانان، معرفی شد.


 


۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰
۲۳۶۹ بازدید