اخبار

نشست تخصصی کارگروه آب و کشاورزی شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان با موضوع سیل برگزار شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۸

 

نشست تخصصی کارگروه آب و کشاورزی ( کارگروه وابسته به شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان)، به ریاست دکتر محمد فیضیان، برگزار شد.

ظهر روز چهارشنبه، 18 اردیبهشت ماه، در محل اتاق کار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان (دکتر محمد فیضیان)، نشست تخصصی کارگروه آب و کشاورزی وابسته به شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان، با موضوع تبادل نظر درباره مباحث مرتبط با سیل اخیر استان لرستان، از جمله موضوعات سدسازی و آبخیزداری، برگزار شد.

در این نشست، بر اجرایی شدن راهکارهای علمی و فنی از جمله سدسازی و مباحث مرتبط با آبخیزداری برای کنترل و کاهش خسارات ناشی از سیل تأکید شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان (دکتر محمد فیضیان) نیز بر تقویت ارتباط علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه لرستان و ادارات مرتبط با موضوع سیل همچون آب منطقه ای استان لرستان، جهاد کشاورزی و امثالهم در جهت به کارگیری راهکارهای علمی و اجرایی شدن این راهکارها برای مقابله با خطر سیل، تأکید نمود.

همچنین، در این نشست تخصصی، بر استفاده هرچه بیشتر از ظرفیتها و توانمندیهای علمی، تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاههای استان لرستان در جهت مقابله با مخاطرات طبیعی تأکید شد.

چندی پیش نیز، شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان، اولین نشست علمی بررسی علل سیل اخیر استان لرستان (با تأکید بر پیامدها و راهکارها) را با حضور محققان و پژوهشگران دانشگاه لرستان در محل دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار کرد.


 


۱۳۹۸/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰
۲۳۱۶ بازدید