اخبار

برگزاری دوره تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد با همکاری معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان

۱۳۹۸/۰۲/۱۴

 

دوره مقدماتی _ میانی ویژه تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد با همکاری مشترک شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان و معاونت دانشجویی دانشگاه لرستان (مرکز مشاوره دانشگاه) برگزار شد.

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان (دکتر حجت اله یونسی) در این دوره که صبح روز شنبه، 14 اردیبهشت 98 در محل سالن جلسات دانشجوی شهید سیدسعید میربهرسی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت:«مواد مخدر یک بلای خانمان سوز است و برای همه اقشار جامعه، یک آسیب بسیار خطرناک محسوب می شود».

دکتر یونسی تشریح کرد:«تصور برخی افراد این است که مواد مخدر صرفاً کارکرد تسکین درد دارد در حالی که مصرف مواد مخدر باعث بسیاری از ناهنجاریهای خانوادگی و اجتماعی می شود و به همین علت، همه جامعه باید برای مقابله با آن، عزم جدی مستمر و پایدار داشته باشند».

معاون دانشجویی دانشگاه لرستان تصریح کرد:« این موضوع باعث افتخار استان ماست که شهید زنده نور خدا موسوی در راه مبارزه با باندهای مواد مخدر و اشرار به فیض عظیم شهادت نائل آمد».

دکتر حجت اله یونسی افزود:«نسل نوجوان، جوان و دانشجو در معرض آسیب مصرف مواد مخدر هستند و در این حوزه بایستی اقدامات جدی تری از هر نظر به ویژه آگاهی بخش همه جانبه و فراگیر صورت گیرد».

دکتر یونسی، توضیح داد:«دانشگاه لرستان این آمادگی را داشته و دارد که در زمینه آموزشهای لازم برای پیشگیری از آسیبهایی همچون اعتیاد و مواد مخدر، همکاریهای علمی و آموزشی مورد نیاز را انجام دهد و برگزاری چنین دوره هایی نیز در همین راستاست».

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان (مجتبی بیرانوند) نیز در سخنانی، پدیده مصرف مواد مخدر را نوعی جنگ نرم دشمن دانست و تصریح کرد:«دشمن، در جنگ سخت نتوانسته است نظام مقدس جمهوری اسلامی را تضعیف کند و به همین علت به روش جنگ نرم رو آورده است تا به جامعه به ویژه نسل جوان، ضربه بزند».

بیرانوند تشریح کرد:«مهم ترین وظیفه همه ما این است که موضوع مبارزه با مواد مخدر را به عنوان نوعی مبارزه اجتماعی و فراگیر و و از نوع گفتمانی در جامعه مطرح کنیم و تلاشها برای مبارزه همه جانبه و اجتماعی با مواد مخدر، افزایش یابد».

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، اظهار داشت:«در راه مبارزه با مواد مخدر، نیروهای زیادی به فیض شهادت نائل آمده اند و ضرورت دارد گفتمان سازی سراسری و فراگیر در همه اقشار جامعه برای مبارزه با مواد مخدر را تقویت کنیم».

مجتبی بیرانوند، بیان داشت:«دشمن، علاوه بر تولید مواد مخدر سنتی مشغول تولید مواد مخدر صنعتی نیز است که باعث کسب درآمد برای دشمن شده است و برای جامعه ما نیز نوعی آسیب جدی است».

بیرانوند تصریح کرد:«رویکرد دشمن آن است که نسل جوان جامعه ما را با ترویج مصرف مواد مخدر به یک نسل ضعیف تبدیل نماید و به همین علت، همه ما باید هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشیم».

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان تأکید کرد:«مبارزه همه جانبه با آسیب و پدیده مصرف مواد مخدر، نیازمند ورود همه مردم به صحنه مبارزه است و به طور حتم هرجا همچون دوران دفاع مقدس که مردم ورود پیدا کرده اند، همواره پیروز شده ایم».

مجتبی بیرانوند ادامه داد:«رویکرد دولت تدبیر و امید نیز آن است که مردم و سازمانهای مردم بایستی به بحث مبارزه با مواد مخدر، ورود همه جانبه پیدا کنند و خوشبختانه، امروز شاهد هستیم در استان لرستان، بیش از یکصد سازمان مردم نهاد با روشهای گوناگون مشغول مبارزه با مواد مخدر بوده و همچنین در بحث پیشگیری از مصرف مواد مخدر نیز حضور و مشارکت فعالی دارند که این، یک روند مثبت در جهت به کارگیری مشارکتهای مردم و مشارکت همه لایه های اجتماعی جامعه در موضوع مبارزه با مواد مخدر است».

گفتنی است در این دوره که تحت عنوان دوره مقدماتی _ میانی، برگزار شد نمایندگان و کارشناسان دستگاهها و ادارات استان (مرتبط با موضوع مبارزه با مواد مخدر)، شرکت کردند.



۱۳۹۸/۰۲/۱۴ - ۰۰:۰۰
۱۷۱۱ بازدید