اخبار

تأکید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بر استفاده از ظرفیتهای علمی دانشگاههای استانهای سیل زده برای مقابله با مخاطرات طبیعی

۱۳۹۸/۰۲/۱۳

 

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور که با موضوع بررسی وضعیت استانهای سیل زده در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت:«در استانهای سیل زده، باید از ظرفیتها و توانمندیهای علمی، تحقیقاتی دانشگاههای این استانها برای تحقیقات و ارائه راهکارها در جهت مقابله با مخاطرات طبیعی استفاده شود».

دکتر محمدتقی نظرپور در جمع رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور و با حضور رئیس هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور (دکتر محمود نیلی احمدآبادی)، تشریح کرد:«در استانهای سیل زده همچون استانهای لرستان و خوزستان، بایستی از ظرفیتهای علمی دانشگاههای این استان همچون دانشگاههای لرستان و شهید چمران اهواز برای مقابله با مخاطرات طبیعی استفاده شود».

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تشریح کرد:«بازدیدهای میدانی از مناطق سیل زده یک اقدام مثبت است و باعث میشود مدیران، هرچه بیشتر و از نزدیک با مشکلات مردم مناطق سیل زده آشنا شوند».

 وی تصریح کرد:«از فضای مجازی به صورت حداکثری باید برای اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در رابطه با سیل اخیر و سایر مخاطرات طبیعی، استفاده شود».

دکتر محمدتقی نظرپور، تأکید کرد:«مستندسازی وقایع، یک موضوع مهم است که در زمینه بررسی علل مخاطرات طبیعی و تصمیمات و اقدامات صورت گرفته، به طور حتم باید انجام شود».

 وی توضیح داد:«یک موضوع مهم، آن است که ارتباط بین مدیران و مسئولان با دانشگاهیان تقویت شود و گسترش یابد و از نتایج تحقیقات دانشگاهیان، برای کاستن از خسارات مخاطرات طبیعی استفاده شود».

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که صبح روز پنجشنبه، 12 اردیبهشت ماه همراه با سایر رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور و رئیس هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور، از مناطق مختلف سیل زده شهرستان پلدختر لرستان بازدید کرد، در اجلاس اخیر و در حضور استاندار لرستان (دکتر سیدموسی خادمی)، خواستار شد که وضعیت اسکان موقت سیل زدگان که از نوع اسکان موقت در چادرهاست، ساماندهی تر شود.

گفتنی است میزبان اصلی این اجلاس، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بود که این اجلاس را با همکاری و همیاری دانشگاه لرستان برگزار کرد.

استان لرستان از جمله استانهای سیل زده است و به همین علت، دانشگاه لرستان به عنوان محل برگزاری بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور انتخاب شد.

در این اجلاس که عصر روز پنجشنبه، 12 اردیبهشت 98 در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، علاوه بر اینکه رئیس دانشگاه لرستان (دکتر خسرو عزیزی)، گزارشی از وضعیت سیل اخیر استان لرستان و تشریح راهکارهای علمی محققان و پژوهشگران برای مقابله با سیل، ارائه نمود، سایر رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور نیز هر کدام، نقطه نظرات و دیدگاههای خود را درباره موضوع سیل و مخاطرات طبیعی بیان نمودند.

همچنین، با حضور استاندار لرستان (دکتر سیدموسی خادمی)، تفاهم نامه همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی با امضای رئیس دانشگاه لرستان (دکتر عزیزی) و رئیس هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور (دکتر نیلی احمدآبادی)، بین دو طرف مبادله شد.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران است.

چند روز پیش نیز اولین نشست علمی بررسی علل وقوع سیل استان لرستان، با تأکید بر پیامدها و راهکارها و با حضور محققان و پژوهشگران دانشگاه لرستان، در این دانشگاه برگزار شد.  



 


۱۳۹۸/۰۲/۱۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۳۷ بازدید