اخبار

برگزاری بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور با حضور رئیس هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور، معاون وزیر علوم و استاندار لرستان

۱۳۹۸/۰۲/۱۲

 

بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور، با حضور رئیس هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور (دکتر نیلی احمدآبادی)، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم (دکتر نظرپور)، استاندار لرستان (دکتر خادمی) و رئیس دانشگاه لرستان (دکتر عزیزی)، برگزار شد.

این اجلاس که دو روزه است عصر روز پنجشنبه، 12 اردیبهشت ماه، با موضوع بررسی وضعیت استانهای سیل زده و به میزبانی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان، برگزار شد.

استان لرستان از جمله استانهای سیل زده است که دانشگاه لرستان برای برگزاری این اجلاس، انتخاب شده است.

صبح همین روز (پنجشنبه) نیز رئیس هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور، معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور از مناطق سیل زده شهرستان پلدختر استان لرستان بازدید کردند.  

در این اجلاس، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بین هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور که ریاست آنرا رئیس دانشگاه تهران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی برعهده دارد و دانشگاه لرستان با حضور رئیس این دانشگاه، دکتر خسرو عزیزی، امضا و مبادله شد.

رئیس هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده است، در این اجلاس گفت:«انعقاد تفاهم نامه های همکاریهای علمی و تحقیقاتی بین این هیئت با دانشگاههای استانهای سیل زده از جمله دانشگاه لرستان در جهت استفاده از ظرفیتها و توانمندیهای علمی اعضای هیئت علمی و محققان دانشگاهی برای آسیب شناسی مخاطرات طبیعی و ارائه راهکارها در جهت مقابله با مخاطرات طبیعی است».

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، تشریح کرد:«دانشگاههای استانهای سیل زده باید به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جهت بازسازی براساس نتایج تحقیقات انجام شده کمک کنند».

رئیس دانشگاه تهران افزود:«تجربه زلزله استان کرمانشاه یک تجربه در جهت استفاده از متخصصان و صاحبنظران برای مقابله با مخاطرات طبیعی بود و الان هم در قضیه وقوع سیل استان لرستان بایستی از ظرفیتها و توانمندیهای محققان و متخصصان استفاده شود».

رئیس هیئت ویژه بررسی سیل اخیر کشور، تصریح کرد:«رسالت دانشگاهیان ارائه راه حلهای علمی برای مقابله با مخاطرات طبیعی است و ارتباط بین دانشگاهها و ادارات و سازمانهای اجرایی و شهرداریها باید تقویت و بیشتر شود».

گفتنی است در این اجلاس، رؤساهای دانشگاههای سطح یک کشور، نقطه نظرات و دیدگاههای خود را درباره راهکارهای مقابله با مخاطرات طبیعی از جمله سیل، بیان نمودند.

در این اجلاس، برخی مدیران استانی از جمله مدیرکل جهاد کشاورزی استان لرستان، عبدالرضا بازدار، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان، مهرداد فتحی بیرانوند و برخی مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان و شرکت آب منطقه ای لرستان نیز حضور داشتند و دیدگاههای خود را درباره تقویت موضوعاتی همچون آبخیزداری و حفاظت از محیط زیست، بیان نمودند.




۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۰:۰۰
۲۲۱۰ بازدید