اخبار

بازدید رئیس هیئت ویژه بررسی سیلابهای اخیر کشور و معاون وزیر علوم از مناطق سیل زده شهرستان پلدختر

۱۳۹۸/۰۲/۱۲

 

رئیس هیئت ویژه بررسی سیلابهای اخیر کشور (دکتر محمود نیلی احمدآبادی)، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری (دکتر محمدتقی نظرپور) و همچنین، رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور، از مناطق مختلف سیل زده پلدختر لرستان بازدید کردند.

این بازدید، صبح پنجشنبه، 12 اردیبهشت 98 انجام شد و رئیس دانشگاه لرستان (دکتر خسرو عزیزی) و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان (دکتر محمد فیضیان) نیز توضیحات و گزارشات لازم در مورد سیلاب اخیر استان لرستان را به این هیئت ارائه نمودند.

دکتر محمود نیلی احمدآبادی، دکتر نظرپور و رؤساهای دانشگاههای سطح یک کشور (ذیل وزارت علوم) از نزدیک با مردم سیل زده به گفتگو پرداختند و مردم نیز مشکلات و مطالبات خود را با بازدیدکنندگان در میان گذاشتند.

رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور برای شرکت در بیست و دومین اجلاس رؤسای دانشگاههای سطح یک کشور (با هدف بررسی وضعیت استانهای سیل زده)، به استان لرستان آمدند که از جمله استانهای سیل زده کشور است. میزبان اصلی این نشست، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با همکاری و همیاری دانشگاه لرستان است. 

رئیس هیئت ویژه بررسی سیلابهای اخیر کشور که به دستور رئیس جمهور تشکیل شده است به خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان گفت:«200 نفر از محققان و صاحبنظران مختلف دانشگاهی کشور با این هیئت همکاری میکنند».

دکتر محمود نیلی احمدآبادی تشریح کرد:«این هیئت براساس نظرات کارشناسی، نتایج نهایی گزارش خود درباره علل سیل و راهکارهای مقابله با سیل را به زودی به جامعه و رئیس جمهور محترم ارائه میکند».

دکتر احمدآبادی توضیح داد:«این هیئت که شامل کارگروههای مختلفی است متشکل از اعضای هیئت علمی، کارشناسان و متخصصان است و هدف این است که از توانمندیها و پتانسیلهای مختلف جامعه دانشگاهی کشور برای رفع مشکلات و چالشها استفاده شود».

رئیس دانشگاه تهران افزود:«از برنامه های این هیئت، بازدیدهای میدانی از مناطق سیل زده است».

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز تشریح کرد: «از ابتدای وقوع سیل اخیر در استان لرستان، ستاد امدادرسانی دانشگاهیان استان لرستان تشکیل شد و در قالب ارسال کمکهای مختلف به سیل زدگان، فعالیت خود را انجام داده است».

دکتر عزیزی توضیح داد: «اولین نشست علمی بررسی علل وقوع سیل اخیر استان لرستان را دانشگاه لرستان با حضور محققان دانشگاهی این دانشگاه برگزار کرده است تا دانشگاه بتواند نقش اثرگذارتری در ارائه راهکارها برای مقابله با مخاطرات طبیعی داشته باشد».



 


۱۳۹۸/۰۲/۱۲ - ۰۰:۰۰
۲۷۵۳ بازدید