اخبار

مراسم پاسداشت مقام معلم و تجلیل رئیس دانشگاه لرستان از اساتید برتر آموزشی

۱۳۹۸/۰۲/۰۸

 

مراسم پاسداشت مقام شامخ معلم (سالروز شهادت استاد مطهری)، با حضور رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد و دکتر خسرو عزیزی، از اساتید برتر آموزشی دانشگاه لرستان (سال تحصیلی 98 _ 97)، تجلیل کرد.

 ظهر روز یکشنبه، 8 اردیبهشت 98، مراسم پاسداشت روز و مقام معلم (سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری) را معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، با حضور مدیران و اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات دانشجوی شهید عبدالرسول شکوهی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار کردند.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، در سخنانی، در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، گفت:«در اسلام و  آموزه های دینی، جایگاه و مقام معلم یک جایگاه مقدس است به گونه ای که از تعبیر شغل انبیاء برای معلمی و استادی استفاده شده است».

دکتر عزیزی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید نیمه شعبان و همچنین تبریک پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، تشریح کرد:«معلمان و استادان جامعه ما افرادی دین مدار، اخلاق گرا و علم باور هستند».

وی توضیح داد:«اینکه چنین مراسمی برگزار میشود نشاندهنده آن است که تکریم مقام معلم و استاد، یک وظیفه دینی برای همه ماست و همه رسالت داریم همیشه مقام معلم و استاد را تکریم کنیم».

دکتر خسرو عزیزی بیان داشت:«آموزش و پژوهش دو رکن مهم برای توسعه و پیشرفت هر جامعه ای هستند».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«دانشگاه نسل سوم دانشگاهی است که سرفصلهای درسی آن در تناسب با نیازها و ظرفیتهای جامعه باشد».

دکتر عزیزی تصریح کرد:«دانشگاه باید مسئله محور باشد و پیوند بین علم و نیازهای جامعه بایستی تقویت شود و دانشگاه در خدمت رفع مشکلات جامعه باشد».

رئیس دانشگاه لرستان خواستار شد پایان نامه های دانشجویی به ویژه پایان نامه های مقطع تحصیلی دکترا از نوع تقاضامحور باشند تا ارتباط بین آموزه های علمی با نیازهای جامعه بیشتر شود.

دکتر خسرو عزیزی اظهار داشت:«علم و دانشی خوب است که کاربردی باشد و منجر به تولید ثروت در جامعه بشود».

وی تأکید کرد:«ارتباط بین دانشگاه و بخش اجرایی و خصوصی باید بیشتر شود تا نقش دانشگاهیان در رفع مشکلات و چالشهای جامعه، نقشی اثرگذار باشد».

در بخشی از این مراسم، برخی اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان نیز دیدگاهها و نقطه نظرات خود را درباره جایگاه مقام معلم و استاد، بیان نمودند.

در این مراسم از اساتید برتر (اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان) که براساس معیارها و آیین نامه های معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، به عنوان اساتید برتر انتخاب شدند، تجلیل شد.

اسامی:

دکتر توران طولابی: تاریخ.

دکتر علی نظری: زبان و ادبیات عربی.

دکتر سیدمحسن حسینی موءخر: زبان و ادبیات فارسی.   

دکتر محسن رحمتی؛ تاریخ.

دکتر محسن بهرامی؛ فیزیک (فتونیک).  

دکتر محمدحسین پورسعید؛ آمار ریاضی.

دکتر علیرضا الماسی؛ زمین شناسی اقتصادی.

دکتر حشمت اله خسروی نیا؛ مهندسی کشاورزی علوم دامی.

دکتر صادق موسوی فرد؛ اصلاح نباتات _ ژنتیک مولکولی.

دکتر عبدالرضا احمدی؛ زراعت.

دکتر کیانوش بارانی بیرانوند؛ معدن.

دکتر آرش خردمندکلور؛ مامایی و بیماریهای تولید مثل دام.

دکتر رضا سپهوند؛ مدیریت بازرگانی.

گفتنی است 12 اردیبهشت ماه هر سال تحت عنوان روز معلم (سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری)، نامگذاری شده است.



۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰
۵۰۶۳ بازدید