اخبار

دیدار و گفتگوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با فعالان دانشجویی و رؤسای دانشگاههای لرستان

۱۳۹۸/۰۲/۰۸

 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای کشور، با فعالان تشکلهای دانشجویی فرهنگی و سیاسی استان لرستان و رؤسای دانشگاههای این استان، دیدار و گفتگو کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، در دیدار و گفتگو با فعالان تشکلهای دانشجویی فرهنگی، سیاسی لرستان که چهارشنبه، چهارم اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد برگزار شد، تشریح کرد:«اقتضای فضای دانشگاهی، جوانی همراه نشاط، پویایی و آرمانخواهی است».

وی توضیح داد:«نسل جوان دانشجو، بیشترین تأثیر را میگذارد و البته بیشترین تأثیر را هم می پذیرد و این خصوصیت، نشاندهنده اهمیت نقش جوانان دانشجو در جامعه است».

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی، افزود:«هم اینک جایگاه و رتبه 16 تولید علم در جهان از آن پژوهشگران و محققان ایرانی است ولی در زمینه سرعت رشد علم، از سرعت یازده برابری به سرعت برابر، کاهش داشته ایم که باید این کمبود جبران شود».

وی تصریح کرد:«در هر زمینه ای که محققان و اندیشمندان ایران ورود پیدا کرده اند موفقیتهای مهمی کسب کرده ایم همچون نانو یا حوزه های دفاعی و ژنتیکی و این موفقیتها گویای ظرفیتهای توانمند انسانی در کشور است».

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، بیان داشت:«در همین ایامی که سیل در استان لرستان اتفاق افتاد در کشور آمریکا هم سیلی با خسارات ده برابری نسبت به کشور ما رخ داد به طوری که در کشور آمریکا به علت سیل، یک میلیون رأس دام تلف شد در حالی که در ایران به علت سیل اخیر، 35 هزار رأس دام تلف شد؛ مقایسه کنید در آنجا چه اتفاقی افتاد و در اینجا چه اتفاقی؟».

حجت الاسلام و المسلمین رستمی، ادامه داد:« در سیل اخیر شاهد حضور گروههای مردمی، دانشجویی و گروههای جهادی بودیم و حتی شاهد بودیم که این گروهها در برخی جاها قبل از دولت برای کمک رسانی ورود پیدا کردند و اینها همگی نشاندهنده رویشهای انقلاب اسلامی و نوع دوستی و همدلی است».

وی تصریح کرد:«عملکرد نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها از منظر حضرت آقا، یک عملکرد دارای نمره قبولی بوده است و تا جایی که مقدور است باید دست تشکلهای فرهنگی و سیاسی دانشجویی در فعالیتها باز باشد و خط قرمز، دین و آموزه های دینی همچون عفاف و حجاب است».

دکتر رستمی، ضمن آنکه مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها را امین رؤسای دانشگاهها دانست تأکید کرد:«پای دین گرایی و آرمانخواهی، به طور حتم خواهیم ایستاد».

در ابتدای این نشست صمیمی حجت الاسلام مهدی قدرتی رییس  دفاتر نهاد رهبری در دانشگاههای استان لرستان، ضمن خیر مقدم  و تبریک اعیاد شعبانیه گفت: «در ایام پایانی ماه مبارک شعبان باید از خدای متعال طلب مغفرت و کسب آمادگی و ظرفیت برای ورود به ماه مبارک رمضان را خواستار باشیم و این دعا را بخوانیم : الهی اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْهُ».

قدرتی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آماری دانشگاههای استان و وضعیت خاص دانشگاههای شهرستان سیل زده پلدختر افزود: «در واقعه سیل پلدختر و استان لرستان ، همچون دفاع مقدس در دهه 60، اینجا نیز به معنای واقعی کلمه، جهاد مقدس اتفاق افتاد».

گفتنی است نمایندگان تشکلهای دانشجویی فرهنگی، سیاسی نیز مطالبات و دیدگاههای خود را در زمینه موضوعات مرتبط بیان نمودند.

همچنین، در همین روز، جلسه شورای استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان با حضور رؤسای دانشگاههای این استان از جمله رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی در محل دانشگاه فرهنگیان استان تشکیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در این جلسه و خطاب به دانشگاهیان توضیح داد:«اساتید دانشگاه از مهم ترین معلمان هستند و مردم، فرزندانشان را به این معلمان به عنوان امین می سپارند و امانتداری از ویژگیهای مؤمن است و باید در تربیت فرزندان کوشا و سخت کوش باشیم».

 رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری، ادامه داد: «به تعبیر حضرت آقا دانشگاهها محیط ساخت کادر اجرایی کشور است؛ ما نزدیک به 10 میلیون دانشگاهی در حال تحصیل یا فارغ التحصیل داریم و این دانشگاه با این نیرو باید مشکلات جامعه را حل کند».

وی بیان کرد:«فضایی را که دشمن بنا بود ایجاد کند تا از ناامیدشدن از سرمایه های اجتماعی خودمان به طرف فرسایش سرمایه ها برویم با این همدلی و همگرایی از بین رفت؛ گاهی از اینکه یک متولی مهربان داریم غفلت می کنیم و اطمینان به خدای متعال را از دست میدهیم در حالیکه خدای متعال فرمودند: ان تنصرالله ینصرکم».

حجت الاسلام و المسلمین رستمی تصریح کرد:«دانشگاهها در هر حوزه ای که وارد شده اند حلال مشکلات بوده اند».

حجت الاسلام رستمی افزود: «هم دانشجویان باید در طراز تمدن اسلامی باشند و هم متون درسی باید در طراز تمدن اسلامی تدوین شوند».



 


۱۳۹۸/۰۲/۰۸ - ۰۰:۰۰
۲۲۳۴ بازدید