اخبار

اولین نشست بررسی علل سیل لرستان با حضور رئیس دانشگاه لرستان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۲/۰۷

 

اولین نشست علمی بررسی علل سیل استان لرستان با تأکید بر پیامدها و راهکارها و با حضور رئیس دانشگاه لرستان (دکتر خسرو عزیزی) در دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد.

صبح روز شنبه، 7 اردیبهشت ماه 98، این نشست با حضور محققان و پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، معاونان پژوهشی، فرهنگی، آموزشی و دانشجویی دانشگاه لرستان (دکتر فیضیان، دکتر فلاحی اصل، دکتر رشیدیان و دکتر یونسی) و رؤسای دانشکده های این دانشگاه، در محل سالن جلسات دانشجوی شهید میربهرسی دانشکده ادبیات و اقتصاد دانشگاه لرستان برگزار شد.

این نشست علمی را شبکه ملی جامعه و دانشگاه لرستان برگزار کرد.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، در این نشست گفت:«برگزاری اینگونه جلسات در راستای پرکردن شکاف و گسست بین دانشگاه و جامعه است».

دکتر عزیزی تشریح کرد:«دانشگاه باید مسئله محور باشد و برگزاری چنین نشستهایی در راستای حل چالشهای منطقه ای و استانی است».

وی اظهار داشت:«دانشگاه مغز متفکر جامعه است و باید نقش اثرگذاری در رفع مشکلات و چالشها از طریق پژوهشها و تحقیقات کاربردی داشته باشد».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«نقطه نظرات و دیدگاههای علمی در اینگونه نشستها مورد تبادل نظر قرار میگیرد و خروجی در قالب راهکارها به شکل مدون تهیه خواهد شد».

دکتر خسرو عزیزی تصریح کرد:«پژوهشها و تحقیقات کاربردی در راستای نیازها و مشکلات و چالشهای منطقه ای و استانی تهیه میشوند و سیل اخیر استان لرستان هم یک چالش در حوزه مخاطرات طبیعی برای استان لرستان بوده است که بایستی در بخش علل سیل و راهکارهای مقابله با سیل، تحقیقات و پژوهشهای دانشگاهی کاربردی صورت گیرد».

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر حجت اله یونسی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، دکتر حسین فلاحی اصل و سایر محققان و پژوهشگران حاضر در این نشست نیز در سخنانی بر نکاتی تأکید کردند؛ از جمله:

ضرورت توجه به سدسازی در حوزه های بالادست آبریز.

آبخیزداری و آبخوان داری.

صیانت از حریم رودخانه ها.

توجه به موضوع حق آبه استان لرستان و افزایش این حق آبه.  

توجه به شهرسازی براساس اصول علمی.

مدیریت منابع آب از ناحیه حوزه های بالادست.

تشکیل یک کارگروه تخصصی با حضور مدیران و مقامات مربوطه استانی.

توجه به صیانت از پوشش گیاهی و گسترش پوشش جنگلی و گیاهی.

اجرای برنامه های حفاظتی آب و خاک.

به روز شدن سند مدیریت بحران کشور.

تشکیل کمیته های فنی و تخصصی در دانشگاه لرستان و توجه مدیران اجرایی به مدیریت پیشگیرانه مخاطرات طبیعی. 

برگزاری استارتاپهایی تحت عنوان مخاطرات طبیعی و ارائه ایده های کاربردی برای مقابله با مخاطرات طبیعی.




۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۰۰:۰۰
۲۵۲۴ بازدید