اخبار

انقلاب اسلامی، شروع تمدن سازی اسلامی برمبنای اُمت واحده

۱۳۹۷/۱۲/۱۳

 

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در دیدار و گفتگو با دانشجویان خارجی دانشگاه گفت:«تمدن سازی نوین اسلامی، برمبنای شکل گیری مفهوم امت واحده اسلامی است که هدف نهایی آن، زمینه سازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) است».

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی، در نشستی صمیمی با دانشجویان خارجی دانشگاه لرستان که در محل سالن جلسات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه لرستان برگزار شد، چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را شادباش گفت و تشریح کرد:«شروع گام دوم انقلاب اسلامی را تبریک می گویم و امیدوارم در آغاز دهه پنجم عمر انقلاب اسلامی، بتوانیم، بیش از پیش و قوی تر از گذشته، پیام انقلاب اسلامی ایران را به سراسر دنیا، منتقل نماییم».

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، در این نشست، که بعدازظهر روز دوشنبه، 13 اسفندماه، برگزار شد، مراحل تمدن سازی نوین اسلامی را براساس آموزه های مقام معظم رهبری، توضیح داد.

وی، افزود:«مقام معظم رهبری، در دوران قبل از وقوع انقلاب اسلامی، مراحل پنج گانه شکل گیری تمدن نوین اسلامی را تشریح فرمودند که پنج مرحله، به این شرح است:

اول: شکل گیری انقلاب اسلامی؛

دوم: تأسیس و تشکیل نظام اسلامی (جمهوری اسلامی)؛

سوم: تشکیل دولت اسلامی؛

چهارم: ایجاد جامعه اسلامی؛

پنجم: تمدن سازی اسلامی حول مفهوم امت واحده اسلامی».

 حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، توضیح داد:«وقوع انقلاب اسلامی، شروع تمدن سازی نوین اسلامی بود و بی شک، انقلاب اسلامی ایران و نظام برآمده از این انقلاب، بازوی قدرتمند تمدن سازی نوین اسلامی است».

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«اسلام برآمده از انقلاب اسلامی، اسلام واقعی و ناب است که فرسنگها با اسلام سکولار و اسلام آمریکایی، فاصله دارد».

حجت الاسلام و المسلمین قدرتی، توضیح داد:«گفتمان اسلامی، به معنی آن است که در جامعه، حاکمیت قوانین اسلامی وجود داشته باشد و بی تردید، اجرای احکام و قوانین اسلامی، عامل سعادت بخش جامعه است».

دانشجویان خارجی حاضر در این نشست نیز، دیدگاهها و نقطه نظرات خود را درباره موضوعات مختلف، بیان نمودند.

گفتنی است در حال حاضر، تعداد 30 دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان و در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، مشغول به تحصیل اند.

این نشست صمیمی با مشارکت گروه همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه لرستان برگزار شد که مسئولیت آنرا حجت الاسلام و المسلمین دکتر حبیب حاتمی کن کبود، برعهده دارد.


 



۱۳۹۷/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰
۲۶۲۲ بازدید