اخبار

همکاری مشترک دانشگاه لرستان و شرکت شهرکهای صنعتی لرستان

۱۳۹۷/۱۲/۱۱

 

با هدف تقویت و گسترش ارتباط بین دانشگاه لرستان و بخش صنعت درون استانی، جلسه مشترکی با حضور مسئولان شهرکهای صنعتی استان و مسئولان پژوهشی، فناوری و کارآفرینی دانشگاه لرستان، تشکیل شد.

در این جلسه، مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، دکتر سیدنجم الدین الماسی نیز حضور داشت و بر تقویت کارآفرینی و مهارت آموزی در سطح دانشگاه از طریق گسترش همکاریهای مشترک با بخش صنعت استان، تأکید نمود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان نیز که جلسه به ریاست وی تشکیل شد، بر تقویت و گسترش آموزشهای کاربردی دانشگاهی تأکید کرد و گفت:«خوشبختانه در مدت چهار سال گذشته، تفاهم نامه های متعددی، بین دانشگاه لرستان و واحدهای صنعتی استان به امضا رسیده است تا ارتباط مستمر بین دانشگاه و صنعت، گسترش یابد».

مسئله محور بودن آموزشهای دانشگاهی و تلاش برای رفع چالشهای منطقه ای و استانی، از جمله مفاهیمی بود که در این جلسه، مورد تأکید دکتر فیضیان و دکتر الماسی، قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان لرستان، بختیار رازانی نیز که در این جلسه حضور داشت از بسط و گسترش همکاریهای دو جانبه بین دانشگاه لرستان و شرکت شهرکهای صنعتی استان لرستان، استقبال کرد.

در این جلسه، توافق صورت گرفت که شرکت شهرکهای صنعتی استان لرستان، این آمادگی را داراست که مشاوران واحدهای صنعتی این شهرک از بین اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، انتخاب شوند و مشاوره واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک را، عهده دار شوند.

تأکید دکتر فیضیان و دکتر الماسی، این موضوع بود که رساله ها، طرحها و پایان نامه های دانشجویی، در جهت تقاضامحوری و مأموریت گرایی، تهیه شوند و شرکت شهرکهای صنعتی استان لرستان، از اینگونه طرحها، رساله ها و پایان نامه ها، حمایت نماید.

توافق حاصل شد راه اندازی شرکتهای دانش بنیان، مورد حمایت مالی و اعتباری، با حداقل اعتبار یک میلیون تومان، قرار گیرد.

همچنین، مقرر شد پایان نامه های مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد براساس پایان نامه های تقاضامحور، حمایت اعتباری به مبلغ دو میلیون، رساله های تقاضامحور دکترا، چهار میلیون، و طرحهای تقاضامحور مقطع تحصیلی پسادکترا، شش میلیون تومان را ذیل حمایت اعتباری تقاضامحور، دریافت نمایند.

گفتنی است پیوند بین آموزش، پژوهش و کاربرد در راستای رفع چالشهای منطقه ای و استانی و تناسب بخشی بین آموزشهای دانشگاهی بر معیار توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای منطقه ای و استانی، از جمله مهم ترین خصوصیات «دانشگاه نسل سوم» است.

یادآوری می شود جلسه مذکور، در محل اتاق کار معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان و صبح روز سه شنبه، هفتم اسفندماه، تشکیل شد.  

در هفته ها و ماههای پیشین نیز، جلسات متعدد مشترکی، بین مدیران پژوهشی، فناوری و کارآفرینی دانشگاه لرستان و مدیران بخشهای صنعتی، تولیدی، اقتصادی و اجرایی استان لرستان تشکیل، و منجر به عقد تفاهم نامه های مختلف همکاریهای مشترک علمی، پژوهشی و فناوری شد.

 


 


۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰
۲۵۱۵ بازدید