اخبار

جلسه مشترک دانشگاهیان دانشگاه لرستان و مدیران شرکت آب و فاضلاب شهری استان

۱۳۹۷/۱۲/۱۱

 

جلسه مشترک مسئولان و تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان و مدیران شرکت آب و فاضلاب شهری استان، در راستای تقویت همکاریهای علمی، پژوهشی دوجانبه، برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان در این جلسه که ظهر روز شنبه، 11 اسفندماه در محل اتاق جلسات شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان تشکیل شد، گفت:«دانشگاه لرستان، این آمادگی را دارد که همکاریهای علمی و پژوهشی خود با دستگاههای اجرایی و بخش صنعت استان را در جهت حل چالشها و مشکلات، گسترش دهد».

دکتر فیضیان، افزود:«دانشگاه لرستان، امکانات و پتانسیلهای خوبی به ویژه در بخش آزمایشگاهی دارد و دستگاههای اجرایی، مراکز صنعتی و شرکتها، بایستی از این امکانات برای رفع مشکلات حوزه کاری خود، استفاده نمایند».

وی اظهار داشت:« همیشه، نوع نگاه جزیره ای مانع همکاری بین حوزه تحقیق و حوزه اجرا بوده است که خوشبختانه در سالهای اخیر، رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، گسترش همکارهای علمی، پژوهشی و فناوری با سایر ادارات، دستگاهها و مراکز صنعتی درون استان بوده است تا همه بتوانیم در یک همکاری مشترک و برمعیار تحقیقات و پژوهشهای کاربردی، گامهای مهم برای رفع مشکلات منطقه ای و استانی برداریم».

مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، دکتر سیدنجم الدین الماسی هم در این جلسه بر ضرورت گسترش تعاملات و ارتباط بین حوزه های دانشگاهی با حوزه های اجرایی، تأکید نمود.

وی تصریح کرد:«همواره تلاشمان این بوده است که مراکز صنعتی و دستگاهها و ادارات استان از پایان نامه های تقاضامحور و کاربردی در مقاطع مختلف تحصیلی نظام آموزش عالی، حمایت کنند».

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان، مهندس حمیدرضا کرم وند نیز از دانشگاهیان خواست که پروژه های بازدید دانشجویان و اعضای هیئت  علمی از مراکز تأسیساتی آب و فاضلاب شهری استان همچون تصفیه خانه ها را اجرایی کنند تا براساس مشاهده، روند تحقیقات و پژوهشهای کاربردی، تقویت شود و پیش رود.  

مهندس کرم وند، تشریح کرد:«شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان، از انجام پروژه های تحقیقاتی و پژوهشی از نوع کاربردی و عملیاتی که منجر به حل مشکلات حوزه کاری این شرکت شود، کاملاً حمایت می کند».

مهندس کرم وند، از تقویت و گسترش ارتباط و همکاریهای مشترک بین بخشهای دانشگاهی و تحقیقاتی با شرکت آب و فاضلاب شهری استان، استقبال کرد.

وی، اظهار داشت:«هرچقدر تحقیقات و پژوهشهای کاربردی تقویت شوند و پژوهشها در تناسب با نیازها و در جهت رفع مشکلات باشند ارتباط بین دانشگاه و جامعه نیز قوی تر خواهد شد و به نفع جامعه است».

گفتنی است در این جلسه، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان، دکتر حجت اله یونسی، رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه لرستان، دکتر فریدون امیدی نسب و تعدادی دیگر از اعضای هیئت علمی دانشگاه لرستان، حضور داشتند و دیدگاههای خود را در جهت هرچه بهترشدن ارتباط علمی و پژوهشی بین دانشگاه لرستان و شرکت آب و فاضلاب شهری استان، بیان نمودند.

از جمله اینکه: چنین جلساتی تداوم داشته باشند و به صورت منظم برگزار شوند.

مهندس کرم وند نیز تصریح کرد که در جلسات تخصصی و فنی داخلی این شرکت، عضو یا اعضای هیئت علمی دارای تخصص مرتبط و متناسب با دستور کار جلسه، در جلسات حضور داشته باشند تا از نظرات و دیدگاههای تخصصی دانشگاهیان، برای رفع مشکلات و ارائه راه حلهای عملیاتی، استفاده شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان لرستان، از مدیریت ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان که پیگیر برگزاری اینگونه جلسات مشترک است تقدیر و تشکر نمود.  

 


 


۱۳۹۷/۱۲/۱۱ - ۰۰:۰۰
۲۵۴۳ بازدید