اخبار

شروع اردوهای راهیان نور دانشجویی/ اعزام اولین کاروان دانشجویی از محل مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) دانشگاه لرستان

۱۳۹۷/۱۲/۰۸

 

کاروان دانشجویی راهیان نور با همکاری بسیج دانشجویی استان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، به مناطق عملیاتی جنوب غرب کشور اعزام شد.

رئیس قرارگاه شهید علم الهدی استان لرستان (اردوهای راهیان نور دانشجویی)، دکتر خسرو عزیزی است.

دکتر عزیزی در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«پاسداشت یاد و خاطره شهدا، وظیفه ی همه ماست».

 وی توضیح داد:«خوشبختانه با برنامه ریزیهای انجام شده، هر سال اردوهای راهیان نور دانشجویی استان لرستان با مشارکت و استقبال دانشجویان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان، برگزار می شوند».

رئیس قرارگاه شهید علم الهدی استان لرستان (اردوهای دانشجویی راهیان نور)، تأکید کرد:«ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ به نسلهای حال و آینده، از جمله موضوعاتی است که بایستی بیش از پیش، تقویت شود».

دکتر عزیزی بیان داشت:«امنیت امروز ایران اسلامی، مرهون جانفشانی ها و فداکاریهای شهدا و ایثارگران است».   

برنامه دانشجویی اردوهای راهیان نور، هر سال برگزار می شود.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان، حسین محمدی فر نیز در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه لرستان، گفت:«این اعزام همزمان با ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام آغازین گام دوم انقلاب اسلامی، انجام شده است».

محمدی فر، تشریح کرد:«تعداد سه کاروان دانشجویی از دانشجویان دانشگاههای استان لرستان به تعداد 1500 نفر از دانشجویان پسر و دختر، به زیارتگاهها و مناطق عملیاتی اعزام می شوند».

وی توضیح داد:«ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، و تعمیق معنویت و بصیرت زایی دانشجویان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، از جمله مهم ترین اهداف اجرای برنامه های راهیان نور دانشجویی است».

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان لرستان، گفت:«کاروان دانشجویی راهیان نور، علاوه بر امروز (چهارشنبه، هشتم اسفندماه)، در روزهای دوازدهم و شانزدهم اسفندماه نیز، به مناطق عملیاتی اعزام می شوند».

گفتنی است صبح روز چهارشنبه، 8 اسفندماه، اولین کاروان دانشجویی استان لرستان از محل مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) سایت مرکزی دانشگاه لرستان به مناطق عملیاتی اعزام شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی نیز در برنامه بدرقه دانشجویان، حضور داشت.




۱۳۹۷/۱۲/۰۸ - ۰۰:۰۰
۲۸۷۵ بازدید