اخبار

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان در مراسم روز زن: حضرت فاطمه زهرا (س) یک الگوی کامل برای زنان است

۱۳۹۷/۱۲/۰۷

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، ناهید پرویزپورفرد، در مراسم روز زن که در دانشگاه لرستان و برای کارکنان و اعضای هیئت علمی زن شاغل این دانشگاه برگزار شد، گفت:«حضرت فاطمه زهرا (س)، یک الگوی کامل برای زنان، از هر نظر است».

ناهید پرویزپورفرد، تشریح کرد:«علاوه بر الگو بودن در زمینه حمایت از نهاد خانواده، همسرداری و تربیت فرزندان، در زمینه فعالیتهای سیاسی و اجتماعی هم، حضرت فاطمه زهرا (س) برای جامعه زنان و مادران ما یک الگوی همه جانبه و کامل است».

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان اظهار داشت:«حضرت فاطمه زهرا (س) در برابر حکومت ستم و ظلم به صورت تمام قد، ایستادگی و از حریم ولایت، دفاع نمود».  وی افزود:«اهمیت جایگاه حضرت فاطمه زهرا (س) نزد پیامبر گرامی اسلام (ص) به اندازه ای است که درباره حضرت فاطمه (س)، فرمودند: فاطمه پاره تن من است».

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، تصریح کرد:«جایگاه و موقعیت حضرت فاطمه زهرا (س) نسبت به جایگاه دیگر زنانی که در گفتمان اسلامی از آنها نام برده شده است همچون حضرت مریم، والاتر و برجسته تر است».

پرویزپورفرد، سالروز تولد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) را هم شادباش گفت و توضیح داد:«رهبری حضرت امام (ره) و وقوع انقلاب اسلامی ایران، یک راه و مسیر جدید برگرفته از تعالیم سعادت بخش دینی را برای هویت بخشی به زنان ایجاد نمود و زنان از ابتدای انقلاب تاکنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دارای جایگاههای مختلف سیاسی و اجتماعی بوده اند و این نشان میدهد که موقعیت و جایگاه زنان، در نظام ما یک جایگاه مقدس و ارزشمند است».

ناهید پرویزپورفرد، به جنگ نرم دشمن برای تخریب و تضعیف نهاد خانواده اشاره کرد و تشریح نمود:«زنان و مادران، یک نقش اساسی و محوری در خانواده دارند و مهمترین رسالت یعنی تربیت فرزندان بردوش آنهاست تا براساس یک تربیت اسلامی و ایرانی، جامعه بتواند در برابر هجمه های فرهنگی دشمن ایستادگی کنند».

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان افزود:«در بحث اقتصاد مقاومتی هم باتوجه به شرایطی که الان دشمنان برای کشور ایجاد کرده اند نقش زنان و مادران در اقتصاد خانواده یک نقش مهم و کلیدی است که بایستی مبتنی بر حمایت از کالاهای ایرانی و ملی باشد».

پرویزپورفرد، تصریح کرد:«یکی از مهم ترین رسالت زنان و مادران ترویج و تقویت فرهنگ اسلامی و ایرانی است».

وی بیان داشت:«دولت تدبیر و امید نیز توجه ویژه ای به مشارکت سیاسی و اجتماعی زنان نموده است و شاهد هستیم که در عرصه های گوناگون مدیریتی، زنان نقش آفرینی می کنند و سهم زنان در منصبهای مدیریتی، افزایش یافته است».

گفتنی است در این مراسم که با برنامه ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد، با حضور رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین فلاحی اصل و سایر مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، به قید قرعه به تعداد 41 نفر از کارکنان و اعضای هیئت علمی زن شاغل دانشگاه لرستان، جوایزی داده شد. 

این مراسم، صبح روز سه شنبه، 7 اسفندماه، همزمان با سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان برگزار شد.

 


 


۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰
۲۶۵۵ بازدید