اخبار

در مدت پنج سال گذشته تحولات خوبی در دانشگاههای کشور رخ داده است

۱۳۹۷/۱۲/۰۷

 

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، در دیدار و گفت‌وگو با جمعی از مدیران دانشگاهی استان لرستان گفت:«در مدت پنج سال گذشته، تحولات زیرساختی خوبی در دانشگاههای کشور رخ داده است».

دکتر سیدضیاء هاشمی در این دیدار و گفت‌وگو که به میزبانی دانشگاه لرستان و در محل حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد:«در بخش اطلاع رسانی نیز بایستی دستاوردها و اقدامات تشریح شود و البته کاستی ها نیز بیان شوند».

دکتر هاشمی افزود:«اینکه رسانه، فقط کاستیها، کمبودها و نقص‌ها را بیان کند درست نیست و نقاط قوت و نقاط ضعف همراه همدیگر بایستی بیان و منعکس شوند».

مدیرعامل خبرگزاری ایرنا تشریح کرد:«بیانیه اخیر مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب، ترکیبی از واقع بینی، امیدافزایی و مطالبه‌گری است که بایستی مورد توجه همه ما باشد».

دکتر هاشمی اظهار داشت:«آموزشهای دانشگاهی نباید صرفاً جنبه تئوریکی داشته باشند؛ بلکه بایستی مسئله محور بوده و همراه با نیازهای جامعه، ارائه شوند تا بتوان گامهای اثرگذاری برای رفع مشکلات جامعه برداشت».

وی بیان داشت:«امروز در جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمن هستیم و امروز نیازمند تقویت هرچه بیشتر جهاد اقتصادی و تقویت انسجام و وفاق هستیم و نظام جمهوری اسلامی، این مرحله سخت را هم با موفقیت پشت سر خواهد گذاشت».

دکتر سیدضیاء هاشمی در مورد دشمنی‌های آمریکا گفت:«سیاستهای آمریکا از نوع بربریت مدرن و سلطه گری است».

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز قبل از سخنان دکتر هاشمی، ضمن عرض خیرمقدم به دکتر هاشمی و شادباش فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گزارشی از وضعیت کلی دانشگاههای لرستان ارائه کرد.

برخی مهم‌ترین گفته‌های دکتر عزیزی، به این شرح است:

ـ در حال حاضر، بیش از 72 هزار دانشجو در دانشگاهها و مراکز دانشگاهی استان لرستان مشغول به تحصیل بوده و استان لرستان دارای 1200 عضو هیئت علمی است.  

ـ یکی از راههای مهم و اثرگذار کاهش نرخ بیکاری، تقویت کارآفرینی و مهارت آموزی در سطح نظام دانشگاهی است.

ـ خوشبختانه در دانشگاه لرستان، فضای باز سیاسی حاکم است و همه تشکلهای دانشجویی با سلایق مختلف در چارچوب قانون، مشغول فعالیت هستند.

ـ تولید علم باید همراه رفع مشکلات جامعه باشد؛ به همین علت، بایستی آموزشهای کاربردی را تقویت نمود و گسترش داد.

گفتنی است در این دیدار و گفت‌وگو، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، حجت الاسلام و المسلمین مهدی قدرتی نیز حضور داشت.

 این دیدار و گفت‌وگو، عصر روز سه‌شنبه، 7 اسفندماه برگزار شد.

 

 

 


۱۳۹۷/۱۲/۰۷ - ۰۰:۰۰
۱۹۳۴ بازدید