اخبار

از دیدگاه اسلام، ازدواج باعث رشد دینی و اخلاقی فرد می شود

۱۳۹۷/۱۲/۰۴

 

کارگاه آموزشی ازدواج و خانواده با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد اسماعیلی برای زوجهای دانشجویی دانشگاه لرستان که در جشن ازدواج دانشجویی این دانشگاه شرکت کردند، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، عصر روز شنبه، 4 اسفندماه و همزمان با هفته گرامیداشت مقام زن و در آستانه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، کارگاه آموزشی ازدواج و خانواده برای زوجهای دانشجویی ثبت نام کرده در دوره ازدواج دانشجویی، در محل سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان، برگزار شد.

نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، این کارگاه آموزشی را برگزار نمود.

حجت السلام و المسلمین محمد اسماعیلی که از اساتید حوزه و دانشگاه است در سخنانی، گفت:«در اسلام، بنیان و اساس نهاد خانواده، زن است و این نشان از اهمیت جایگاه و مقام زن در تعالیم اسلامی دارد».

وی تشریح کرد:«از نظر اسلام، احترام متقابل زن و شوهر نسبت به همدیگر، فضای خانواده را معنوی می کند و باعث برکات فراوانی برای زن و شوهر می شود».

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی، توضیح داد:«در اسلام، موضوع ازدواج و تشکیل خانواده، یک موضوع بسیار مهم و مورد توجه است

وی افزود:« در روایات داریم که ازدواج باعث کامل شدن دین فرد می شود و ازدواج از جمله عوامل مهم رشد دینی و اخلاقی فرد است».  

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی درباره اهمیت جایگاه زن، تصریح کرد:«از دامن زن است که مرد به معراج می رود».

وی اظهار داشت:«از آنجایی که در اسلام، به مقام زن، توجه بسیاری شده، وظایف سنگینی همچون تربیت فرزندان نیز برعهده زن گذاشته شده است».

حجت الاسلام و المسلمین اسماعیلی تشریح کرد:«اگر زن از شوهر اطاعت کند و شوهر هم به زن احترام بگذارد، نتیجه آن خواهد شد که فضای درون خانواده یک فضای کاملاً معنوی، اخلاقی و مبتنی بر داد و ستدهای عاطفی و معنوی خواهد بود».

گفتنی است تاکنون در دانشگاه لرستان، تعداد 27 زوج دانشجویی و در کل دانشگاههای استان لرستان نیز مجموعاً 290 زوج دانشجویی، برای این دوره از ازدواجهای دانشجویی، ثبت نام کرده اند.


 


۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۰۰:۰۰
۲۵۶۳ بازدید