اخبار

دکتر عزیزی: فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ پابرجا و استوار است

۱۳۹۷/۱۲/۰۲

 

رئیس کمیته علمی، پژوهشی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان، گفت:« این کمیته، گامهای خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برداشته است».

دکتر خسرو عزیزی در جلسه کمیته علمی، پژوهشی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت لرستان که صبح روز چهارشنبه، اول اسفندماه در محل سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه لرستان برگزار شد، تشریح کرد:«تک تک افراد جامعه وظیفه دارند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تلاش کنند».

رئیس دانشگاه لرستان، افزود:«همه ما مدیون جانفشانیهای شهدا و ایثارگران هستیم».

دکتر عزیزی، بیان داشت:«خوشبختانه با تلاشهای انجام شده، چندین پایان نامه دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی با موضوعات فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، تهیه شده است».

رئیس قرارگاه دانشجویی راهیان نور شهید علم الهدی استان لرستان، تشریح کرد:«در بحث برگزاری اردوهای دانشجویی راهیان نور نیز موفقیتهای خوبی در این مسیر کسب کرده ایم و این سفرهای معنوی و زیارتی، در سطح دانشجویان دانشگاههای لرستان، دارای رونق هستند».

دکتر خسرو عزیزی، توضیح داد:«با اقدامات صورت گرفته، چندین کتاب نیز در حوزه دفاع مقدس، تهیه شده است».

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد:«فرهنگ ایثار و شهادت را بایستی نسل به نسل انتقال بدهیم تا این فرهنگ، همواره پابرجا و استوار بماند».

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، سیدحسین نازاریان نیز در این جلسه گفت:«از تلاشهای ریاست محترم دانشگاه لرستان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قدردانی می نمایم».

نازاریان تصریح کرد:«انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جوان و دانشجو، یک رسالت مهم است که بایستی آنرا به بهترین شکل ممکن انجام بدهیم».

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان، سرهنگ حجت اله ناصرپور نیز با اهدای لوح تقدیر صادر شده از طرف رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس کشور ( مریم مجتهدزاده)، از اقدامات و پیگیریهای رئیس دانشگاه لرستان (دکتر عزیزی)، در رابطه با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقدیر و تشکر کرد.

سرهنگ ناصرپور، تصریح کرد:«امنیت امروز کشور، مرهون تقویت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است».

وی خواستار شد که دانشنامه دفاع مقدس در استان لرستان، تهیه شود.

سرهنگ ناصرپور، تأکید کرد:«ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا نمودن جوانان و دانشجویان با ارزشهای دفاع مقدس، نوعی بصیرت زایی است».

 


 


۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۰۰:۰۰
۳۲۰۶ بازدید