اخبار

تأکید رئیس و دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری لرستان بر استفاده از ظرفیتهای درون استانی برای تهیه پژوهشها

۱۳۹۷/۱۱/۰۷

 

جلسه کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان لرستان به ریاست معاون اقتصادی استاندار لرستان، مهندس گودرز امیری تشکیل شد.

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان لرستان، دکتر خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان است.

در این جلسه که صبح روز یکشنبه، 7 بهمن ماه در محل اتاق کار معاون اقتصادی استاندار لرستان و با حضور نمایندگان ادارات و دستگاههای اجرایی استان و دانشگاههای استان تشکیل شد، رئیس کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان لرستان، مهندس گودرز امیری، تصریح کرد:«تحقیقات و پژوهشهای دستگاههای اجرایی و دانشگاههای استان، بایستی در تناسب با نیازها و ظرفیتهای استان باشند؛ به طور مثال بحث تولید گیاهان دارویی یک بحث مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد».

امیری، تشریح کرد:«خوشبختانه در استان لرستان، ظرفیتها و پتانسیلهای متعددی در زمینه های مختلف از جمله نیروی انسانی ماهر، وجود دارد و پژوهشها و تحقیقات بایستی در جهت افزایش بهره وری و تقویت ایده های نو و خلاقانه، تهیه شوند».  

وی اظهار داشت:«در انجام پژوهشها و تحقیقات بایستی از روشهای نوین علمی استفاده کرد و الگوهای جدید را در زمینه های تولیدی، به مردم ارائه نمود».

رئیس کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان لرستان افزود:«همکاری بین دانشگاهها و مراکز علمی، از جمله بین دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان و مرکز تحقیقات کشاورزی استان بایستی بیشتر شود و همه این همکاریها در جهت تقویت آموزش و تقویت تحقیقات کاربردی در استان است».

مهندس گودرز امیری، اظهار داشت:«برگزاری برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی توسط صدا و سیمای استان و همچنین، برگزاری برنامه های استارتاپی، از جمله برنامه های مفیدی است که بایستی اعضای کارگروه، به دنبال تحقق آنها باشند تا آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به جامعه صورت گیرد و محققان هم ترغیب شوند که با دستگاههای اجرایی استان، بیش از پیش، همکاری نمایند».

امیری تصریح کرد:«هرگونه تحقیق و پژوهشی که توسط یک عضو کارگروه صورت می گیرد بایستی هم طرح و هم مجری پژوهش، مورد تصویب کارگروه قرار بگیرد و همچنین، همه تحقیقات و پژوهشهای قبلی انجام شده بایستی در دبیرخانه دائمی کارگروه ثبت شوند تا تحقیق ها و پژوهشها، از نوع تکراری نباشند».

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان لرستان، دکتر خسرو عزیزی نیز در سخنانی، تأکید کرد:«این موضوع مهم است که خودباوری را در استان تقویت کنیم و در این راستا، باید از ظرفیتهای انسانی درون استان برای انجام تحقیقات و پژوهشهای کاربردی استفاده شود».

دکتر عزیزی، بیان داشت:«وقتی در استان خودمان، محققان و پژوهشگران متعدد دانشگاهی در زمینه های مختلف داریم بهتر آن است که تهیه و انجام تحقیقات و پژوهشها را ادارات و مراکز علمی استان، براساس استفاده از توانمندیهای انسانی درون استان انجام بدهند».

رئیس دانشگاه لرستان افزود:«توقع داریم که ادارات و دستگاههای اجرایی استان از تحقیقات و پژوهشهای کاربردی دانشگاهی، حمایتهای لازم را داشته باشند؛ زیرا تقویت پژوهش و تحقیق، یکی از ابزارهای بسیار مهم برای توسعه یافتگی استانی و منطقه ای است».

دکتر خسرو عزیزی گفت:«در طرح کالبدی 1404 دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان که تهیه شده است تقویت گلخانه ها و تولید محصولات گلخانه ای، ایجاد مرکز مشاوره رایگان جهت استفاده کشاورزان و ایجاد بازارچه نیز درنظر گرفته شده است و البته بایستی همکاری مشترک بین دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه لرستان را با مرکز تحقیقات کشاورزی استان، گسترش داد».

دبیر کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان لرستان بیان داشت:«تحقیقات و پژوهشهای کاربردی در تناسب با اقلیم و نیازهای استانی و منطقه ای خواهند بود و برای رفع چالشهای درون استانی، تهیه می شوند».  

 


 


۱۳۹۷/۱۱/۰۷ - ۰۰:۰۰
۳۳۰۶ بازدید