اخبار

افتتاح نخستین مرکز ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان لرستان در دانشگاه لرستان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای

۱۳۹۷/۱۰/۲۵

 

نخستین مرکز ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان استان لرستان (SCD)، با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، در دانشگاه لرستان افتتاح شد.

ظهر روز سه شنبه، 25 دی ماه، با حضور رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، مهندس محمدرضا آذرخش، رئیس پارک علم و فناوری لرستان، دکتر محمودرضا شاکرمی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، دکتر محمد فیضیان، رئیس دانشکده علوم اقتصادی و اداری دانشگاه لرستان، دکتر مسعود طاهری نیا و مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، دکتر سیدنجم الدین الماسی، مرکز ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان (SCD)، در دانشگاه لرستان، افتتاح شد.

رئیس دانشگاه لرستان، دکتر خسرو عزیزی در آیین افتتاح این مرکز، گفت:«اداره کل آموزش فنی و حرفه ای دارای ظرفیتها و پتانسیلهای متعددی در زمینه آموزشهای کاربردی و مهارتی است و سیاست وزارت علوم نیز تقویت کارآفرینی و مهارت آموزی در بین دانشجویان است».

دکتر عزیزی، تشریح کرد:«افتتاح مرکز SCD یک گام مهم در راستای تقویت آموزشهای کاربردی در سطح دانشجویان و تقویت تعامل دو جانبه بین دانشگاه لرستان و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان است».

وی تصریح کرد:«ارتباطات بین دانشگاهها و دستگاههای اجرایی و صنعت استان را بایستی بیش از پیش، افزایش داد».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد:«مشکل بیکاری دانش آموختگان، یک مشکل کلی در همه کشور است و تقویت آموزشهای مهارتی و کاربردی، باعث کاهش نرخ بیکاری در سطح دانش آموختگان دانشگاهی می شود».

دکتر خسرو عزیزی، توضیح داد:«دانشگاه لرستان دارای امکانات متعددی است که با تقویت و گسترش همکاری بین این دانشگاه و مراکز اجرایی و صنعتی استان، به طور حتم، نتایج اثربخش تری در زمینه آموزشهای کاربردی و مهارتی، حاصل خواهد شد».

دکتر عزیزی، ادامه داد:«رویکرد و هدف این است که دانشجو علاوه بر تحصیل دروس تخصصی رشته تحصیلی خود، بتواند دروس مهارتی و کاربردی را هم فرا گیرد تا بتواند بعد از دانش آموختگی، در بحث ایجاد اشتغال، موفق شود».

رئیس دانشگاه لرستان توضیح داد:«آماری که از میزان اشتغالزایی دانش آموختگان همه رشته های تحصیلی دانشگاههای استان لرستان وجود دارد به میزان 45 درصد است که باید تلاش کنیم سطح اشتغال، بیشتر شود و راهکار اساسی برای کاهش نرخ بیکاری دانش آموختگان استان لرستان، تقویت مهارت آموزی، کارآموزی و کارآفرینی در سطح دانشگاههاست».

دکتر عزیزی، بیان داشت:«رویکرد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تقویت مهارت آموزی و کارآفرینی در بین دانشجویان است که در قالب طرح کهاد و مهاد، ارائه شده است».  

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، مهندس محمدرضا آذرخش نیز در سخنانی گفت:«اینکه ریاست محترم دانشگاه لرستان، با انرژی بالا، به دنبال افتتاح این مرکز بوده است جای تقدیر و سپاسگزاری دارد».

آذرخش، بیان داشت:«ما یک خلاء در بحث آموزشهای مهارتی یا همان موضوع «پنجه های کارآمد» داریم که فقط، مختص به استان لرستان نیست؛ بلکه یک معضل سراسری در کشور است».

وی تشریح کرد:«دانشگاه لرستان در زمینه ایجاد مرکز SCD پیشقدم شده است و این نشان میدهد که تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، به دنبال تقویت پیوند بین تئوری با عمل و تقویت آموزشهای عملی و کاربردی است».

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان گفت:«اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هم آمادگی کامل دارد در جهت همکاری با دانشگاهها و آموزش و پرورش استان، میزان مهارتها را افزایش داده و سن مهارت آموزی را هم باید تقلیل بدهیم تا بازدهی مهارتهای آموخته شده را در جامعه ببینیم».

در ادامه، مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان، دکتر سیدنجم الدین الماسی، گفت:«هدف از ایجاد مرکز SCD دانشگاه لرستان، تحقق مفهوم دانشگاه کارآفرین و تقویت مهارت آموزی در بین دانشجویان است».

دکتر الماسی تشریح کرد:«تجهیزات و امکانات خوبی در دانشگاه لرستان برای تقویت ارتباطات بین دانشگاه لرستان و اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای استان لرستان ایجاد شده است».

وی تصریح کرد:«دانشجو وقتی فارغ التحصیل می شود باید دارای مهارتهای مورد نیاز کافی باشد تا بتواند با اتکاء به مهارتهای کاربردی که فراگرفته، برای خودش، اشتغالزایی کند».

گفتنی است سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان لرستان، از بخشهای مختلف دانشگاه لرستان، از جمله مرکز رایانه و مرکز امنیت سایبری، بازدید کرد.


 


۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰
۴۵۸۵ بازدید