اخبار

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش استانی وحدت حوزه و دانشگاه مطرح کرد: گسترش همکاری حوزه و دانشگاه برای رفع مشکلات

۱۳۹۷/۰۹/۲۹

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای نمایندگان رهبری در دانشگاه‌ها، در همایش بزرگ استانی وحدت حوزه و دانشگاه که به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، گفت:«حوزه و دانشگاه، دو مغز متفکر انقلاب اسلامی و کشور‌اند و بایستی با همکاری هرچه بیشتر با همدیگر، مشکلات جامعه را رفع کنند».

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدیان، در اولین همایش استانی وحدت حوزه و دانشگاه که غروب روز چهارشنبه، 28 آذرماه، توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه این دانشگاه برگزار شد، تشریح کرد:«اقدامات بسیار خوبی در راستای تقویت همکاری و وحدت حوزه و دانشگاه انجام شده است اما هنوز با ایده‌ال، فاصله داریم و بایستی همکاری بین این دو را بیش از پیش، در جهت رفع مشکلات کشور، گسترش داد».

محمدیان، تصریح کرد:«مهم‌ترین سرمایه اجتماعی، اعتماد مردم به نظام است و همه باید کوشش کنیم این سرمایه، مدام تقویت شود».  

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت:«از جوانگرایی بایستی حمایت کنیم؛ همانگونه که در دوران دفاع مقدس، شاهد بودیم با میدان دادن به جوانان، موفقیت‌های متعددی در دفاع مقدس کسب کردیم».

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان تأکید کرد:«جوان، دارای انرژی جوانی است و این انرژی، کم‌تجربگی او را جبران می‌کند».

عضو شورای نمایندگان رهبری در دانشگاه‌ها، اظهار داشت:«در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌ها، بایستی ایده‌پردازی، گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری را تقویت کنیم».

وی تشریح کرد:«جهت و هدف حوزه و دانشگاه، یکی است و آن، عبارت است از: نگاه توحیدی به علم و وحدت علم و دین».

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان افزود:«علم بدون دین نمی‌تواند سعادت بشر را تأمین کند و دین بدون علم هم قادر به رفع مشکلات نیست».

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، تصریح کرد:«همه‌ی علوم از خداست و علم همراه دین، باعث سعادت مادی و معنوی بشر می‌شود».

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدیان گفت:«ملت مبارز ایران، 40 سال است در برابر استکبار، ایستادگی کرده است و با تقویت و گسترش همکاری و تعامل بین حوزه و دانشگاه، می‌تواند برخی مشکلات ایجاد شده را رفع کند».

گفتنی است در این همایش، حوزویان و دانشگاهیان، به طرح دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود در راستای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند.

در این همایش استانی، نماینده مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری(آیت‌اله هاشم نیازی)، رئیس دانشگاه لرستان(دکتر خسرو عزیزی)، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان(دکتر کوروش ساکی)، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان(دکتر سعید فرح‌بخش) و برخی دیگر از مدیران استانی، حضور داشتند.   

27 آذرماه، سالروز شهادت دکتر مفتح، و روز وحدت حوزه و دانشگاه است.

 

 

 

 


۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰
۳۰۰۶ بازدید