اخبار

دکتر عزیزی در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر: لازمه پیشرفت حمایت از پژوهشهای کاربردی است

۱۳۹۷/۰۹/۲۸

 

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان لرستان در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان گفت:«برای پیشرفت باید از پژوهش­ های کاربردی، حمایت نمود و اینگونه پژوهش ­ها را گسترش داد».

دکتر خسرو عزیزی در  آیین اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری استان لرستان و تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه ها و ادارات استان لرستان که صبح روز چهارشنبه، 28 آذرماه در محل سالن اجتماعات دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار شد، توضیح داد:«خوشبختانه با توصیه جناب آقای استاندار، بودجه پژوهشی ادارات استان تجمیع شد و در این راستا از بین 300 طرح پژوهشی ارائه شده، تعداد 17 طرح پژوهشی اولویت­ دار متناسب با نیازها و ظرفیت­های استان، تصویب شدند».

وی تصریح کرد:«رویکرد تیم مدیریتی دانشگاه لرستان این است که از پژوهش­ ها و پایان­ نامه­ های تقاضامحور و کاربردی حمایت کند و خوشبختانه اقدامات خوبی هم در این راستا انجام شده است».

رئیس دانشگاه لرستان تشریح کرد:«شعار امسال هفته پژوهش و فناوری استان لرستان، پژوهش هدفمند، فناوری ارزش آفرین، در خدمت تولید ملی است و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان لرستان نیز در این راستا، برپا شد».

دکتر خسرو عزیزی اظهار داشت:«در اولین روز از هفته پژوهش و فناوری، زنگ پژوهش در دبیرستان امام خمینی (ره) خرم آباد به صدا درآمد تا در سطح دانش ­آموزان نیز ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، تقویت شود».

دکتر عزیزی تصریح کرد:«دانشگاه لرستان این آمادگی را دارد که به دستگاه های اجرایی استان در راستای رفع چالش­ های منطقه ­ای و استانی کمک کند».

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد:«در راستای توجه به پتانسیل­ ها و ظرفیت­ های درون استانی، مجوز ایجاد پژوهشکده عسل و فراورده­ های آن اخذ شده و اقدامات اولیه برای ایجاد مرکز تحقیقات بلوط دانشگاه لرستان نیز صورت گرفته است».

 گفتنی است در آیین اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری استان لرستان که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان، حبیب­اله خجسته­ پور برگزار شد، از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه­ ها و ادارات استان، تجلیل شد.



 


۱۳۹۷/۰۹/۲۸ - ۰۰:۰۰
۳۴۷۸ بازدید